Skip to main content

बीचैमा विद्यालय छाड्छन् बालबालिका


ललितपुर, ७ वैशाख
‘विद्यालय क्षेत्र सुधार कार्यक्रम’अन्तर्गत सरकारले सन् २०१५ सम्म विद्यालय छाड्नेको संख्या शून्य बनाउने लक्ष्य राखेको भए पनि ललितपुरको पूर्वी क्षेत्रमा पर्ने लामाटारको लाँकुरीभन्याङमा बीचमा पढाइ छाड्ने विद्यार्थीको संख्यामा कमी आउन सकेको छैन । प्राथमिक तहबाट निम्नमाध्यमिक तह र निम्नमाध्यमिक तहबाट माध्यमिक तहमा जाँदा विद्यालय छाड्नेको संख्या बढी देखिएको हो ।
अभिभावकको बेवास्ता नै अधिकांश विद्यार्थीको विद्यालय छाड्नुको कारण बनिरहेको शिक्षकहरू बताउँछन् । प्रत्येक शैक्षिक सत्रमा झन्डै ७÷८ प्रतिशतसम्म विद्यार्थीले बीचैमा विद्यालय छाड्ने गरेको बासुकी माध्यमिक विद्यालयका प्रधानाध्यापक राजनकुमार चन्द बताउँछन् । उनका अनुसार विद्यालयले विभिन्न किसिमका कार्यक्रमबाट आकर्षित गर्न खोजेको भए पनि ‘ड्रप आउट’ कम हुन सकेको छैन ।
‘बालबालिकाको बुझ्ने उमेर भइनसक्ने हुँदा अभिभावकका लागि लक्षित कार्यक्रमसमेत सञ्चालन गर्दै आएका छौं,’ उनले भने । विद्यालयमा अधिकांश तामाङ समुदायका बालबालिका अध्ययनरत छन् । झन्डै ९५ प्रतिशत अभिभावक अशिक्षित भएका कारण बालबालिकाले बीचमा पढाइ छाड्ने क्रम नरोकिएको चन्द बताउँछन् । त्यससँगै अभिभावक अशिक्षित हुँदा अप्रत्यक्ष रूपमा शैक्षिक गतिविधिमा समेत असर परेको शिक्षकहरूको भनाइ छ । विद्यालयमा अध्ययनरत बालबालिकासमेत नियमित रूपमा विद्यालय आउने गरेका छैनन् । शिक्षक चन्दका अनुसार विद्यार्थीहरू विभिन्न चाडपर्व र बिहे÷व्रतबन्धलगायतका कारण देखाएर विद्यायमा गयल हुने गरेका छन् । त्यसो त, घरायसी काममा लागेका बालबालिका पनि स्कुल जाँदैनन् ।
बाली लगाउने र उठाउने समयमा विद्यार्थीको उपस्थिति अत्यन्त न्यून हुने गरेको छ । ‘अधिकांश खेती किसानीमा संलग्न हुनाले बाली लगाउने÷उठाउने समयमा बालबालिकालाई समेत काममा लगाउने गर्छन्,’ चन्दले भने, ‘बाली लगाउने÷उठाउने समयमा त कक्षाहरू खाली जस्तै हुन्छन् ।’ कतिपय अभिभावकको बाध्यताले पनि कामको समयमा विद्यालय पठाउन जोड गर्न गाह्रो पर्ने यस क्षेत्रका विद्यालयमा कार्यरत शिक्षकहरूको भनाइ छ । कतिपय बालबालिकाका लागि भने कमजोर आर्थिक अवस्था पनि विद्यालय छाड्नुको कारण बनेको छ । कृषिमै आश्रित भए पनि उत्पादित अन्नले वर्षभर नपुग्ने स्थानीयहरू बताउँछन् ।
एक बाली मात्र लाग्ने त्यसमा पनि भिरालो जमिन हुँदा स्थानीयको आयआर्जन अत्यन्त कमजोर छ । ‘मकै मात्र हुने हुँदा त्यो पनि राम्रो नफले स्थानीयसँग अर्काे विकल्प हुँदैन, कसरी छोराछोरीलाई पढाउनू ?’ एक अभिभावकले भने । बालबालिकामा सानै उमेरदेखि आर्थिक जिम्मेवारी थपिने गरेकाले उनीहरूले बीचैमा पढाइ छाडेका हुन् । विद्यालयले ‘क्याचमेन्ट एरिया’मा अभिभावकलाई लक्षित गरेर विभिन्न कार्यक्रम गरिरहेको स्थानीय बताउँछन् । ‘विद्यार्थी बढी आउने क्षेत्रमा नियमित रूपमै अभिभावक भेला डाकेका छौं,’ उनले भने । कालीदेवी माविका शिक्षक विष्णु राजथलाले विद्यार्थीलाई आकर्षित गर्नकै लागि संस्थाहरूसँग मिलेर विभिन्न किसिमका कार्यक्रम सञ्चालन गरेको बताए । उनका अनुसार विद्यार्थीलाई विद्यालय पोसाक, जुत्तालगायतका सामान विद्यालयले नै उपलब्ध गराइरहेको छ । ‘यी सुविधा दिँदा पनि अपेक्षा गरेजस्तो विद्यार्थी आकर्षित गर्न सकिएको छैन,’ राजथलाले भने ।
लामो समय हिँडेर आउनुपर्ने विद्यार्थीहरू ‘ड्रप आउट’ गर्नेमा अघि देखिन्छन् । अभिभावकले पढाइको महŒव नबुझ्दा बालबालिकाले बेवास्ता गर्ने क्रम नघटेको शिक्षकहरूको भनाइ छ । त्यसो त शिक्षकको दरबन्दी पनि यस क्षेत्रमा पर्याप्त छैन । यहाँका विद्यालयहरूमध्ये केहीमा मावि दरबन्दीका शिक्षक छैनन् भने भएकामा पनि पर्याप्त छैनन् । दरबन्दी नहुँदा प्रावि शिक्षकले निमावि र निमाविका शिक्षकले मावि तहमा पढाउने गरेको शिक्षक रजथलाले बताए ।

Popular posts from this blog

कार्यमूलक अनुसन्धान सम्बन्धि जानकारी र केही नमुनाहरु

एक्सन रिसर्च  सन् १९०३ पश्चात् कार्यमूलक अनुसन्धानको प्रयोग शैक्षिक क्षेत्रमा सुरुआत भएको हो । अधिकांश शिक्षकहरु स्वयम्मा एक्सन प्लान, एक्सन रिसर्च, प्रोजेक्ट वर्क जस्ता टर्महरुमा अलमलमा परेको वा एकै प्रकारले व्याख्या गर्ने र बुझ्ने गरेको समेत पाइएको छ ।विशेषतः शिक्षण सिकाइ प्रक्रियाको सिलसिलामा शिक्षकले फेस गर्नुपरेका समस्याहरु समाधान गर्नका लागि कार्यमूलक अनुसन्धान गर्ने र उक्त अनुसन्धानबाट शिक्षण सिकाइमा आएको सुधारसहितको प्रतिवेदन प्रस्तुति एक महत्वपूर्ण शैक्षिक पक्षमा हामी शिक्षण पेसाकर्मीहरु जुटिरहेका छौं । शैक्षिक स्तरीयतामा अभिवृद्धि सहितको कक्षाकोठाको क्रियाकलापमा सहजता र सरलता स्थापना गर्दै दैनिक शैक्षिक क्रियाकलाप समस्यामूक्त बनाउने काम नै एक्सन रिसर्चको अभिष्ट हो । यो गरेर सिक्ने विधि हो । एक्सन रिसर्च के हो ? एक्सन रिसर्चको व्यापक परिभाषा र अर्थको सहजीकरण लामो र विस्तृत विषय हो । संक्षिप्तमा त पहिचान हुनु जरुरी छ नै । खासगरी शिक्षकद्वारा गरिने ...

प्राबिधिक शिक्षा

प्राबिधिक शिक्षा देश बिकासको आधार कुनै प्रविधिसँग सम्बन्धित भएर हासिल गरिने व्यावसायिक ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । सामान्यतया शिक्षाको अर्थ ज्ञान आर्जन गर...

सामाजिक अध्ययन विषयमा प्रयोग गर्न सकिने केही शिक्षण विधिहरू

सामाजिक अध्ययन विषयमा प्रयोग गर्न सकिने केही शिक्षण विधिहरू सामाजिक अध्ययनमा विशेष गरी गरेर सिक Learning By Doing पक्षलाई बढी जोड दिइएको छ । त्यसले यस विषयमा विद्यार्थी केन्द्रित शिक्षण विधिहरू प्रयोगमा ल्याउनुपर्दछ । सामाजिक अध्ययन विषयमा प्रयोग गर्न सकिने केही विधिहरू निम्नानुसार रहेका छन् ः अ) छलफल विधि ः दुई वा दुईभन्दा बढी व्यक्ति सहभागी भई गरिने कुराकानी तथा अन्तत्र्रिmयालाई छलफल विधि भनिन्छ । यसमा निश्चित विषयवस्तुभित्र रहेर समूहमा छलफल गराइन्छ र अन्त्यमा उक्त छलफलबाट केही उपलब्धि निकालिन्छ र सबै सामु प्रस्तुत गरिन्छ । छलफल विधि पनि विषयवस्तुको प्रकृति, विद्यार्थी सङ्ख्या, कक्षाकोठाको बनोट र आवश्यक फर्निचरको प्रकृति आदिको आधारमा फरकफरक तरिकाले गर्न सकिन्छ । प्यानेल छलफल, राउन्ड टेबल छलफल, बज छलफल आदि छलफलका तरिका हुन् । शिक्षणमा छलफलको प्रयोग गर्ने तरिका ः छलफल विधि प्रयोग ल्याउ―दा निम्नलिखित चरण अपनाउनु पर्दछ ः  समूह विभाजन  छलफल गर्ने विषयवस्तुको निर्धारण  छलफल गरिने समयको निर्धारण  समूहमा कार्य विभाजन ( टिपोट गर्ने, प्रस्तुति गर्ने आदि )  छलफलमा सहभागी ह...