Skip to main content

बीचैमा विद्यालय छाड्छन् बालबालिका


ललितपुर, ७ वैशाख
‘विद्यालय क्षेत्र सुधार कार्यक्रम’अन्तर्गत सरकारले सन् २०१५ सम्म विद्यालय छाड्नेको संख्या शून्य बनाउने लक्ष्य राखेको भए पनि ललितपुरको पूर्वी क्षेत्रमा पर्ने लामाटारको लाँकुरीभन्याङमा बीचमा पढाइ छाड्ने विद्यार्थीको संख्यामा कमी आउन सकेको छैन । प्राथमिक तहबाट निम्नमाध्यमिक तह र निम्नमाध्यमिक तहबाट माध्यमिक तहमा जाँदा विद्यालय छाड्नेको संख्या बढी देखिएको हो ।
अभिभावकको बेवास्ता नै अधिकांश विद्यार्थीको विद्यालय छाड्नुको कारण बनिरहेको शिक्षकहरू बताउँछन् । प्रत्येक शैक्षिक सत्रमा झन्डै ७÷८ प्रतिशतसम्म विद्यार्थीले बीचैमा विद्यालय छाड्ने गरेको बासुकी माध्यमिक विद्यालयका प्रधानाध्यापक राजनकुमार चन्द बताउँछन् । उनका अनुसार विद्यालयले विभिन्न किसिमका कार्यक्रमबाट आकर्षित गर्न खोजेको भए पनि ‘ड्रप आउट’ कम हुन सकेको छैन ।
‘बालबालिकाको बुझ्ने उमेर भइनसक्ने हुँदा अभिभावकका लागि लक्षित कार्यक्रमसमेत सञ्चालन गर्दै आएका छौं,’ उनले भने । विद्यालयमा अधिकांश तामाङ समुदायका बालबालिका अध्ययनरत छन् । झन्डै ९५ प्रतिशत अभिभावक अशिक्षित भएका कारण बालबालिकाले बीचमा पढाइ छाड्ने क्रम नरोकिएको चन्द बताउँछन् । त्यससँगै अभिभावक अशिक्षित हुँदा अप्रत्यक्ष रूपमा शैक्षिक गतिविधिमा समेत असर परेको शिक्षकहरूको भनाइ छ । विद्यालयमा अध्ययनरत बालबालिकासमेत नियमित रूपमा विद्यालय आउने गरेका छैनन् । शिक्षक चन्दका अनुसार विद्यार्थीहरू विभिन्न चाडपर्व र बिहे÷व्रतबन्धलगायतका कारण देखाएर विद्यायमा गयल हुने गरेका छन् । त्यसो त, घरायसी काममा लागेका बालबालिका पनि स्कुल जाँदैनन् ।
बाली लगाउने र उठाउने समयमा विद्यार्थीको उपस्थिति अत्यन्त न्यून हुने गरेको छ । ‘अधिकांश खेती किसानीमा संलग्न हुनाले बाली लगाउने÷उठाउने समयमा बालबालिकालाई समेत काममा लगाउने गर्छन्,’ चन्दले भने, ‘बाली लगाउने÷उठाउने समयमा त कक्षाहरू खाली जस्तै हुन्छन् ।’ कतिपय अभिभावकको बाध्यताले पनि कामको समयमा विद्यालय पठाउन जोड गर्न गाह्रो पर्ने यस क्षेत्रका विद्यालयमा कार्यरत शिक्षकहरूको भनाइ छ । कतिपय बालबालिकाका लागि भने कमजोर आर्थिक अवस्था पनि विद्यालय छाड्नुको कारण बनेको छ । कृषिमै आश्रित भए पनि उत्पादित अन्नले वर्षभर नपुग्ने स्थानीयहरू बताउँछन् ।
एक बाली मात्र लाग्ने त्यसमा पनि भिरालो जमिन हुँदा स्थानीयको आयआर्जन अत्यन्त कमजोर छ । ‘मकै मात्र हुने हुँदा त्यो पनि राम्रो नफले स्थानीयसँग अर्काे विकल्प हुँदैन, कसरी छोराछोरीलाई पढाउनू ?’ एक अभिभावकले भने । बालबालिकामा सानै उमेरदेखि आर्थिक जिम्मेवारी थपिने गरेकाले उनीहरूले बीचैमा पढाइ छाडेका हुन् । विद्यालयले ‘क्याचमेन्ट एरिया’मा अभिभावकलाई लक्षित गरेर विभिन्न कार्यक्रम गरिरहेको स्थानीय बताउँछन् । ‘विद्यार्थी बढी आउने क्षेत्रमा नियमित रूपमै अभिभावक भेला डाकेका छौं,’ उनले भने । कालीदेवी माविका शिक्षक विष्णु राजथलाले विद्यार्थीलाई आकर्षित गर्नकै लागि संस्थाहरूसँग मिलेर विभिन्न किसिमका कार्यक्रम सञ्चालन गरेको बताए । उनका अनुसार विद्यार्थीलाई विद्यालय पोसाक, जुत्तालगायतका सामान विद्यालयले नै उपलब्ध गराइरहेको छ । ‘यी सुविधा दिँदा पनि अपेक्षा गरेजस्तो विद्यार्थी आकर्षित गर्न सकिएको छैन,’ राजथलाले भने ।
लामो समय हिँडेर आउनुपर्ने विद्यार्थीहरू ‘ड्रप आउट’ गर्नेमा अघि देखिन्छन् । अभिभावकले पढाइको महŒव नबुझ्दा बालबालिकाले बेवास्ता गर्ने क्रम नघटेको शिक्षकहरूको भनाइ छ । त्यसो त शिक्षकको दरबन्दी पनि यस क्षेत्रमा पर्याप्त छैन । यहाँका विद्यालयहरूमध्ये केहीमा मावि दरबन्दीका शिक्षक छैनन् भने भएकामा पनि पर्याप्त छैनन् । दरबन्दी नहुँदा प्रावि शिक्षकले निमावि र निमाविका शिक्षकले मावि तहमा पढाउने गरेको शिक्षक रजथलाले बताए ।

Popular posts from this blog

प्राबिधिक शिक्षा

प्राबिधिक शिक्षा देश बिकासको आधार कुनै प्रविधिसँग सम्बन्धित भएर हासिल गरिने व्यावसायिक ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । सामान्यतया शिक्षाको अर्थ ज्ञान आर्जन गर्नु वा केही सिक्नु भन्ने हो । शिक्षाले नै मानिसलाई कुनै विषयमा निष्णात वा पारङ्गत बनाउँछ । यसकारण यन्त्र, उपकरण, मेसिन, उदोगधन्दा, कलकारखाना लगायतका विभिन्न प्रविधिसँग सम्बन्धित ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । यस्तो शिक्षा वर्तमानको आवश्यकता बनेको छ । प्राविधिक शिक्षाको माध्यमबाट वर्तमान समयमा व्यक्तिले आफ्नो आर्थिक स्थिति सुदृढ बनाई राष्ट्रिय अर्थतन्त्रमा समेत योगदान गर्नसक्छ । वर्तमान समय विज्ञान र प्रविधिको समय हो । मुलुकको विकासका लागि भौतिक तथा प्राकृतिक साधन स्रोतको जति मात्रामा भूमिका रहन्छ त्यो भन्दा बढी भूमिका जनशक्ति वा मानवशक्तिको रहन्छ । देश विकासमा महत्वपूर्ण भूमिका निर्वाह गर्ने मानवीय पूँजी निर्माणका लागि प्राविधिक शिक्षा अपरिहार्य छ । प्राविधिक ज्ञान आर्जन गरेको व्यक्तिले मात्र प्राकृतिक साधन र स्रोतको समुचित उपयोग गरी मानवकल्याणका निमित्त योगदान दिनसक्छ । हाम्रो देश नेपाल विश्वका अन्य कतिपय मुलुकको दाँजोम

कार्यमूलक अनुसन्धान सम्बन्धि जानकारी र केही नमुनाहरु

एक्सन रिसर्च  सन् १९०३ पश्चात् कार्यमूलक अनुसन्धानको प्रयोग शैक्षिक क्षेत्रमा सुरुआत भएको हो । अधिकांश शिक्षकहरु स्वयम्मा एक्सन प्लान, एक्सन रिसर्च, प्रोजेक्ट वर्क जस्ता टर्महरुमा अलमलमा परेको वा एकै प्रकारले व्याख्या गर्ने र बुझ्ने गरेको समेत पाइएको छ ।विशेषतः शिक्षण सिकाइ प्रक्रियाको सिलसिलामा शिक्षकले फेस गर्नुपरेका समस्याहरु समाधान गर्नका लागि कार्यमूलक अनुसन्धान गर्ने र उक्त अनुसन्धानबाट शिक्षण सिकाइमा आएको सुधारसहितको प्रतिवेदन प्रस्तुति एक महत्वपूर्ण शैक्षिक पक्षमा हामी शिक्षण पेसाकर्मीहरु जुटिरहेका छौं । शैक्षिक स्तरीयतामा अभिवृद्धि सहितको कक्षाकोठाको क्रियाकलापमा सहजता र सरलता स्थापना गर्दै दैनिक शैक्षिक क्रियाकलाप समस्यामूक्त बनाउने काम नै एक्सन रिसर्चको अभिष्ट हो । यो गरेर सिक्ने विधि हो । एक्सन रिसर्च के हो ? एक्सन रिसर्चको व्यापक परिभाषा र अर्थको सहजीकरण लामो र विस्तृत विषय हो । संक्षिप्तमा त पहिचान हुनु जरुरी छ नै । खासगरी शिक्षकद्वारा गरिने सोधपुछमा आधारित अनुसन्धान र अभ्यासबाट परीक्षण हुँदै नयाँ प्रयोगको कार्यान्वयन, तुलनात्मक नतिजा विश्लेषण माध्यमबाट शिक्ष

गणितमा अधिकांश विद्यार्थीहरु असफल हुनुका कारण र समाधानका उपायहरु

भूमिराज शर्मा गणितमा अधिकांश विद्यार्थीहरु असफल हुनुका कारण र समाधानका उपायहरु                               गणित अंकहरुको विज्ञान हो । वर्तमान परिवेशमा गणित केवल अंकहरुको विज्ञान मात्र होइन यो त मानव जीवन हो । जीवनको हरेक पलसँग गणित जोडिएको छ । हरेक विषयको विषयगत ज्ञान गणितको अध्ययन विना पूरा हुदैन । त्यसैले भनिन्छ गणित शिक्षाको मूल जरा हो । गणितीय ज्ञान विना कुनै पनि ज्ञान संभव छैन । मानव जीवनको मेरुदण्ड जस्तै शिक्षाको मेरुदण्ड गणित नै हो । गणितको विकास नभैकन विज्ञान र प्रविधिको विकास हुदैन, विज्ञान र प्रविधिको विकास बिना राष्ट्रको विकास सम्भव हुँदैन ।            मानवीय क्रियाकलापको अन्र्तनिहित शक्ति गणितमा नै निहित छ । विश्वका हरेक पक्षहरुमा गणितको अध्ययन र उपस्थिति जरुरी छ । विद्यार्थीहरुको बुद्घिमत्ताको परीक्षण पनि गणितीय साधनकै प्रयोगले गर्न सकिन्छ । कुनै विद्यार्थी गणितमा कमजोर छ भने उसले हरेक विषयमा आफूलाई कमजोर महसुस गरी आत्मविश्वास विहीन बन्छ तर गणितमा अब्बल विद्यार्थी आफूलाई हरेक विषयमा अब्बल रहेको प्रमाणित गर्न सक्छ र आफूलाई आत्मविश्वासले भर्न सक्छ । तसर्थ मानव