Skip to main content

अनुशासनका नाममा उच्‍चमाविमा ‘विवेकहीन’ बन्देज


काठमाडौं : तीनकुनेस्थित पेन्टागन इन्टरनेसनल कलेजमा कक्षा ११ मा अध्ययनरत आवा मल्ल बिहानी कक्षाको पढाइ सकेर घर पुग्दा दिउँसोको २ बजिसक्छ। बिहान ६ नबज्दै घरबाट हिँड्ने मल्ल पढाइ सकेर फर्कंदा भोक र थकाइले लत्रक्क परेकी हुन्छिन्। धेरै भोक लागेका दिन होटेलमा बसेर खाजा खाने गरेकी मल्लले अब जति भोकाए पनि घरमै पुगेर खाना खानुपर्ने भएको छ। अन्यथा उनी प्रहरी फन्दामा पर्नेछिन्।
विद्यालय र कलेज पोसाकमा रेस्टुरेन्टमा खाना खान जाने विद्यार्थीलाई प्रहरीले पक्राउ गरेर अभिभावकलाई खबर गर्ने भनी उच्च माध्यमिक शिक्षा परिषद्ले तयार पारेको आचारसंहिताले उनीमाथि यस्तो बन्देज लगाएको हो। परिषद् निर्णयप्रति असहमति जनाउँदै मल्ल भन्छिन्, ‘पढ्दापढ्दा हैरान भएको बेला केहिलेकहीं रिफ्रेस हुन पनि रेस्टुरेन्ट जान मन लाग्छ। तर यस्तो निर्णयले विद्यार्थीलाई मानसिक त्रास दिएको छ।’
पुरानो बानेश्वरस्थित एम्बिसन एकेडेमीमा कक्षा ११ मै अध्ययनरत ईश्वरी त्रिपाठी पनि परिषद् निर्णयले विद्यार्थीलाई त्रास मात्र थपिदिएको बताउँछिन्। ‘आमाबाबुले छोराछोरीलाई रेस्टुरेन्टमा गएर खाजा खान छुट्टै रकम छुट्ट्याइदिएका हुन्छन्। परिषद् भने कुन विद्यार्थी कुन नियतले रेस्टुरेन्ट गएको छ भन्ने नबुझी प्रहरीलाई पक्राउ गर्न सहयोग माग्दै हिँड्छ’, उनी भन्छिन्।
विद्यार्थीलाई सीपमूलक तथा व्यावहारिक शिक्षा दिन स्वतन्त्र वातावरणमा पढाउनुपर्ने बहस चलिरहेका बेला परिषद्ले अनुशासनका नाममा विद्यार्थीको मानवअधिकार हनन हुने गरी कठोर आचारसंहिता बनाएको छ। परिषद्ले यसै वर्षदेखि कार्यान्वयनमा ल्याएको आचारसंहिताअनुसार कक्षा ११ र १२ का विद्यार्थीले कलेज जाँदा मोटरसाइकल चलाउन पाउँदैनन् भने मोबाइल पनि बोक्न पाउने छैनन्।
बाफलस्थित ज्ञानोदय उच्चमाविका प्राचार्य धनञ्जय शर्मा भन्छन्, ‘चोरलाई प्रहरीले जतिपटक पक्रेर गल्ती नगर्ने भन्दै बाचा गराएर छोडे पनि चोर्न छाड्दैन। त्यसैगरी गलत नियत भएका विद्यार्थीलाई जतिसुकै कडा अनुशासनमा राख्छु भने पनि नियन्त्रण गर्न सकिँदैन।’ उनी विद्यार्थीलाई नियम बनाएर भन्दा हौसला दिएर अनुशासनमा राख्नुपर्ने बताउँछन्।
विद्यार्थीले पढ्न जाँदा मोटरसाइकल चढेमा वा मोबाइल बोकेमा निगरानीका लागि सहयोग गरिदिन परिषद्ले काठमाडौं, भक्तपुर, ललितपुर, नुवाकोट र काभ्रे जिल्ला प्रशासन कार्यालयलाई पत्र पठाउने निर्णय गरिसकेको छ।
यस्तो नियम बनाएकै भरमा विद्यार्थीलाई अनुशासनमा राख्न सकिएला त? परिषद्का प्रवक्ता नारायण कोइराला भन्छन्, ‘हामीले एक दर्जन विदेशी मुलुक र दुई सयभन्दा बढी सरोकारवालासँग छलफल गरी यस्तो निर्णय गरेका हौं। राम्रै उद्देश्यले आचारसंहिता बनाएका छौं। राम्रो काममा सबैले सहयोग पु:याउनुपर्छ।’
शिक्षाविद् विद्यानाथ कोइराला पनि आचारसंहिताका नाममा मोबाइल बोक्न, मोटरसाइकल चलाउन र रेस्टुरेन्टमा गएर खान नदिने निर्णय केटाकेटी खेलजस्तो भएको टिप्पणी गर्छन्। ‘विद्यार्थीले बोकेको मोबाइल समस्या हो कि त्यो मोबाइलभित्र भएको सामग्री समस्या हो?’, उनी भन्छन्, ‘मोबाइलमा प्रत्येक दिन बिहान आज के पढ्ने भनेर एसएमएस गरिदिन पाए विद्यार्थीले त्यसलाई सदुपयोग पो गर्न सक्थे कि?’ उनी विज्ञान र प्रविधिको विकासले विश्वलाई सीमित घेराभित्र राखेको समयमा परिषद्ले गरेको निर्णय हावादारी मात्र भएको बताउँछन्।
‘विद्यार्थीले घ्यार्र आवाज निकालेर मोटरसाइकल चलाए भने त्यो आवाज सानो बनाउन लगाउने कि घरबाट लामो दूरीमा रहेको कलेज नै नजाऊ भनेर मोटरसाइकल रोकिदिने?’, कोइरालाको प्रश्न छ। परिषद्ले पढाइ र परीक्षाको स्तर उकास्न ध्यान दिनुको सट्टा आचारसंहिता निर्माणका नाममा समय बिताउने काइदा सोचिरहेको कोइरालाको आरोप छ।

Popular posts from this blog

प्राबिधिक शिक्षा

प्राबिधिक शिक्षा देश बिकासको आधार कुनै प्रविधिसँग सम्बन्धित भएर हासिल गरिने व्यावसायिक ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । सामान्यतया शिक्षाको अर्थ ज्ञान आर्जन गर्नु वा केही सिक्नु भन्ने हो । शिक्षाले नै मानिसलाई कुनै विषयमा निष्णात वा पारङ्गत बनाउँछ । यसकारण यन्त्र, उपकरण, मेसिन, उदोगधन्दा, कलकारखाना लगायतका विभिन्न प्रविधिसँग सम्बन्धित ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । यस्तो शिक्षा वर्तमानको आवश्यकता बनेको छ । प्राविधिक शिक्षाको माध्यमबाट वर्तमान समयमा व्यक्तिले आफ्नो आर्थिक स्थिति सुदृढ बनाई राष्ट्रिय अर्थतन्त्रमा समेत योगदान गर्नसक्छ । वर्तमान समय विज्ञान र प्रविधिको समय हो । मुलुकको विकासका लागि भौतिक तथा प्राकृतिक साधन स्रोतको जति मात्रामा भूमिका रहन्छ त्यो भन्दा बढी भूमिका जनशक्ति वा मानवशक्तिको रहन्छ । देश विकासमा महत्वपूर्ण भूमिका निर्वाह गर्ने मानवीय पूँजी निर्माणका लागि प्राविधिक शिक्षा अपरिहार्य छ । प्राविधिक ज्ञान आर्जन गरेको व्यक्तिले मात्र प्राकृतिक साधन र स्रोतको समुचित उपयोग गरी मानवकल्याणका निमित्त योगदान दिनसक्छ । हाम्रो देश नेपाल विश्वका अन्य कतिपय मुलुकको दाँजोम

कार्यमूलक अनुसन्धान सम्बन्धि जानकारी र केही नमुनाहरु

एक्सन रिसर्च  सन् १९०३ पश्चात् कार्यमूलक अनुसन्धानको प्रयोग शैक्षिक क्षेत्रमा सुरुआत भएको हो । अधिकांश शिक्षकहरु स्वयम्मा एक्सन प्लान, एक्सन रिसर्च, प्रोजेक्ट वर्क जस्ता टर्महरुमा अलमलमा परेको वा एकै प्रकारले व्याख्या गर्ने र बुझ्ने गरेको समेत पाइएको छ ।विशेषतः शिक्षण सिकाइ प्रक्रियाको सिलसिलामा शिक्षकले फेस गर्नुपरेका समस्याहरु समाधान गर्नका लागि कार्यमूलक अनुसन्धान गर्ने र उक्त अनुसन्धानबाट शिक्षण सिकाइमा आएको सुधारसहितको प्रतिवेदन प्रस्तुति एक महत्वपूर्ण शैक्षिक पक्षमा हामी शिक्षण पेसाकर्मीहरु जुटिरहेका छौं । शैक्षिक स्तरीयतामा अभिवृद्धि सहितको कक्षाकोठाको क्रियाकलापमा सहजता र सरलता स्थापना गर्दै दैनिक शैक्षिक क्रियाकलाप समस्यामूक्त बनाउने काम नै एक्सन रिसर्चको अभिष्ट हो । यो गरेर सिक्ने विधि हो । एक्सन रिसर्च के हो ? एक्सन रिसर्चको व्यापक परिभाषा र अर्थको सहजीकरण लामो र विस्तृत विषय हो । संक्षिप्तमा त पहिचान हुनु जरुरी छ नै । खासगरी शिक्षकद्वारा गरिने सोधपुछमा आधारित अनुसन्धान र अभ्यासबाट परीक्षण हुँदै नयाँ प्रयोगको कार्यान्वयन, तुलनात्मक नतिजा विश्लेषण माध्यमबाट शिक्ष

गणितमा अधिकांश विद्यार्थीहरु असफल हुनुका कारण र समाधानका उपायहरु

भूमिराज शर्मा गणितमा अधिकांश विद्यार्थीहरु असफल हुनुका कारण र समाधानका उपायहरु                               गणित अंकहरुको विज्ञान हो । वर्तमान परिवेशमा गणित केवल अंकहरुको विज्ञान मात्र होइन यो त मानव जीवन हो । जीवनको हरेक पलसँग गणित जोडिएको छ । हरेक विषयको विषयगत ज्ञान गणितको अध्ययन विना पूरा हुदैन । त्यसैले भनिन्छ गणित शिक्षाको मूल जरा हो । गणितीय ज्ञान विना कुनै पनि ज्ञान संभव छैन । मानव जीवनको मेरुदण्ड जस्तै शिक्षाको मेरुदण्ड गणित नै हो । गणितको विकास नभैकन विज्ञान र प्रविधिको विकास हुदैन, विज्ञान र प्रविधिको विकास बिना राष्ट्रको विकास सम्भव हुँदैन ।            मानवीय क्रियाकलापको अन्र्तनिहित शक्ति गणितमा नै निहित छ । विश्वका हरेक पक्षहरुमा गणितको अध्ययन र उपस्थिति जरुरी छ । विद्यार्थीहरुको बुद्घिमत्ताको परीक्षण पनि गणितीय साधनकै प्रयोगले गर्न सकिन्छ । कुनै विद्यार्थी गणितमा कमजोर छ भने उसले हरेक विषयमा आफूलाई कमजोर महसुस गरी आत्मविश्वास विहीन बन्छ तर गणितमा अब्बल विद्यार्थी आफूलाई हरेक विषयमा अब्बल रहेको प्रमाणित गर्न सक्छ र आफूलाई आत्मविश्वासले भर्न सक्छ । तसर्थ मानव