Skip to main content

शिक्षाका नाममा

ज्ञानका मन्दिर सबैखाले 
यातनाबाट मुक्त हुनैपर्छ
बालबालिकालाई सहज र सकारात्मक वातावरण चाहिन्छ शिक्षा आर्जनका लागि। अर्थात् बालमैत्री वातावरण शिक्षाका लागि पूर्वसर्त हो। बालबालिकालाई जिज्ञासु बन्न प्रोत्साहित गर्ने अनि त्यस्ता प्रयासलाई कुनै पनि रूपमा निरुत्साहित नगर्ने शैलीलाई सिद्धान्तत: सबै विद्यालयहरूले स्विकारेका छन्। शारीरिक यातनाले बालबालिकालाई जिज्ञासु बन्नबाट निरुत्साहित गर्छ एकातिर भने अर्कोतिर परिवार, समाज र राज्यको सबभन्दा बढी सुरक्षा र संरक्षण आवश्यक पर्ने त्यो समूहप्रति खासगरी विद्यालय या शिक्षण संस्थाहरूले पनि संवेदनशीलता देखाउनुपर्छ भन्ने मान्यतालाई विश्वले नै स्विकारेको छ सिद्धान्त:। नेपाल त्यसमा अपवाद छैन।
सिद्धान्त र व्यवहारबीचको अन्तरले सम्बन्धित व्यक्ति, संस्था या नेतृत्वको विश्वसनीयता कम गर्छ। साथै घोषित सिद्धान्त र मान्यताविरुद्धका आचरण स्वाभाविक रूपमा सञ्चारमाध्यमका चासोका विषय बन्ने गर्छन्। महिलालाई बोक्सीका नाममा प्रताडित गरिनु या बालबालिकालाई अनुशासित बनाउने नाममा शारीरिक यातना दिनु सामाजिक, संस्थागत या सम्बन्धित व्यक्तित्वका चारित्रिक विचलनका उदाहरण हुन्। र त्यस्ता व्यवहार व्यक्तिको सम्मान र मर्यादालाई सर्वोपरि ठान्ने अनि कानुनी राज्यको अवधारणामा सञ्चालित हुने राज्यका लागि चुनौती मात्र हैन, उसको उपहास पनि हो कानुन आफ्नो हातमा लिनेहरूबाट।
फेरि एकपटक राजधानीकै एउटा विद्यालय र त्यसको छात्रावास चरम यातनाको थलो बनेको दु:खद सत्य सार्वजनिक भएको छ। शारीरिक यातनाको सिद्धान्तत: विरोध गर्ने विद्यालयका प्राचार्यले नै चरम यातनाको त्यो अभियानको नेतृत्व गरेका छन्। उनको मोटरसाइकलमा 'चोर' लेखेको आशंकामा चपलीस्थित 'स्नो ल्यान्ड रेनग लाइट' विद्यालयका प्राचार्यले राति ८:३० बजे कक्षा १० का सबै विद्यार्थीलाई एक/एक हजारपटक उठबस गर्न आदेश दिए। अनि झरीको त्यो रातमा मुख्य 'सन्दिग्ध' ठानिएका श्याम तामाङलाई छात्रावासबाटै निकालिदिए।
विद्यालय सजाय दिने थलो हो भन्‍ने मानसिकता बालमस्तिष्कमा घुस्यो भने शिक्षण संस्था र त्यसमा निर्भर पेसाको भविष्य के होला?
'अतिथि देवो: भव:' को संस्कार बोकेको समाजमा अवस्थित त्यो विद्यालयका प्राचार्यले वासस्थानबाट खेदे एकजना कलिला र आश्रयविहीन विद्यार्थीलाई। यातनाबाट आक्रान्त ती बालकको कलिलो दिमागमा विद्यालय र शिक्षकको छवि कस्तो बस्ला आउने दिनहरूमा! निश्चय पनि उनका लागि 'मनोविज्ञान परामर्श' को व्यवस्था विद्यालयले गर्नुपर्छ। तर त्योभन्दा ठूलो कुरा आम विद्यालयहरू र तिनीहरूको छाता संगठनकै लागि यो चुनौती र अवसर हो आवश्यक मार्गदर्शक सिद्धान्त र त्यसको कार्यान्वयन सुनिश्चित गर्न। विद्यालय शान्ति क्षेत्र हो। शिक्षाका र शिक्षण संस्थाका परिसरहरू सबै किसिमका हिंसा, आतंक र यातनाबाट मुक्त हुनैपर्छ। कानुनअनुसार सजाय एउटा पाटो हुन सक्ला, तर विद्यालय आतंक र यातनाको थलो हो भन्ने मानसिकता बालमस्तिष्कमा घुस्यो भने शिक्षण संस्था र त्यसमा निर्भर पेसाको भविष्य के होला?
यसपटकको घटनाले फेरि एकपटक बालबालिकालाई योग्य नागरिक बनाउने अभिभारा लिएका शिक्षकहरूविरुद्ध चोरऔंला ठडिएका छन्। यो त्यस्तो खालको अन्तिम घटना बनेमा श्याम तामाङ जस्ताको 'अपमान' एउटा महान् अवसर र उपलब्धिमा रूपान्तरण भएको मानिनेछ। तर तत्काल श्याम र उनका प्रताडित सहपाठीसँग माफी मागी सम्मानपूर्ण तथा भयरहित वातावरणमा उनीहरूको शिक्षाको निरन्तरता सुनिश्‍चित गर्नु विद्यालय सञ्‍चालक र दोषी प्राचार्यको पहिलो कर्तव्य हुनेछ।
साभार ः सम्पादकीय (अन्नपूर्णपोष्टबाट)


Popular posts from this blog

कार्यमूलक अनुसन्धान सम्बन्धि जानकारी र केही नमुनाहरु

एक्सन रिसर्च  सन् १९०३ पश्चात् कार्यमूलक अनुसन्धानको प्रयोग शैक्षिक क्षेत्रमा सुरुआत भएको हो । अधिकांश शिक्षकहरु स्वयम्मा एक्सन प्लान, एक्सन रिसर्च, प्रोजेक्ट वर्क जस्ता टर्महरुमा अलमलमा परेको वा एकै प्रकारले व्याख्या गर्ने र बुझ्ने गरेको समेत पाइएको छ ।विशेषतः शिक्षण सिकाइ प्रक्रियाको सिलसिलामा शिक्षकले फेस गर्नुपरेका समस्याहरु समाधान गर्नका लागि कार्यमूलक अनुसन्धान गर्ने र उक्त अनुसन्धानबाट शिक्षण सिकाइमा आएको सुधारसहितको प्रतिवेदन प्रस्तुति एक महत्वपूर्ण शैक्षिक पक्षमा हामी शिक्षण पेसाकर्मीहरु जुटिरहेका छौं । शैक्षिक स्तरीयतामा अभिवृद्धि सहितको कक्षाकोठाको क्रियाकलापमा सहजता र सरलता स्थापना गर्दै दैनिक शैक्षिक क्रियाकलाप समस्यामूक्त बनाउने काम नै एक्सन रिसर्चको अभिष्ट हो । यो गरेर सिक्ने विधि हो । एक्सन रिसर्च के हो ? एक्सन रिसर्चको व्यापक परिभाषा र अर्थको सहजीकरण लामो र विस्तृत विषय हो । संक्षिप्तमा त पहिचान हुनु जरुरी छ नै । खासगरी शिक्षकद्वारा गरिने ...

प्राबिधिक शिक्षा

प्राबिधिक शिक्षा देश बिकासको आधार कुनै प्रविधिसँग सम्बन्धित भएर हासिल गरिने व्यावसायिक ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । सामान्यतया शिक्षाको अर्थ ज्ञान आर्जन गर...

सामाजिक अध्ययन विषयमा प्रयोग गर्न सकिने केही शिक्षण विधिहरू

सामाजिक अध्ययन विषयमा प्रयोग गर्न सकिने केही शिक्षण विधिहरू सामाजिक अध्ययनमा विशेष गरी गरेर सिक Learning By Doing पक्षलाई बढी जोड दिइएको छ । त्यसले यस विषयमा विद्यार्थी केन्द्रित शिक्षण विधिहरू प्रयोगमा ल्याउनुपर्दछ । सामाजिक अध्ययन विषयमा प्रयोग गर्न सकिने केही विधिहरू निम्नानुसार रहेका छन् ः अ) छलफल विधि ः दुई वा दुईभन्दा बढी व्यक्ति सहभागी भई गरिने कुराकानी तथा अन्तत्र्रिmयालाई छलफल विधि भनिन्छ । यसमा निश्चित विषयवस्तुभित्र रहेर समूहमा छलफल गराइन्छ र अन्त्यमा उक्त छलफलबाट केही उपलब्धि निकालिन्छ र सबै सामु प्रस्तुत गरिन्छ । छलफल विधि पनि विषयवस्तुको प्रकृति, विद्यार्थी सङ्ख्या, कक्षाकोठाको बनोट र आवश्यक फर्निचरको प्रकृति आदिको आधारमा फरकफरक तरिकाले गर्न सकिन्छ । प्यानेल छलफल, राउन्ड टेबल छलफल, बज छलफल आदि छलफलका तरिका हुन् । शिक्षणमा छलफलको प्रयोग गर्ने तरिका ः छलफल विधि प्रयोग ल्याउ―दा निम्नलिखित चरण अपनाउनु पर्दछ ः  समूह विभाजन  छलफल गर्ने विषयवस्तुको निर्धारण  छलफल गरिने समयको निर्धारण  समूहमा कार्य विभाजन ( टिपोट गर्ने, प्रस्तुति गर्ने आदि )  छलफलमा सहभागी ह...