Skip to main content

शिक्षाका नाममा

ज्ञानका मन्दिर सबैखाले 
यातनाबाट मुक्त हुनैपर्छ
बालबालिकालाई सहज र सकारात्मक वातावरण चाहिन्छ शिक्षा आर्जनका लागि। अर्थात् बालमैत्री वातावरण शिक्षाका लागि पूर्वसर्त हो। बालबालिकालाई जिज्ञासु बन्न प्रोत्साहित गर्ने अनि त्यस्ता प्रयासलाई कुनै पनि रूपमा निरुत्साहित नगर्ने शैलीलाई सिद्धान्तत: सबै विद्यालयहरूले स्विकारेका छन्। शारीरिक यातनाले बालबालिकालाई जिज्ञासु बन्नबाट निरुत्साहित गर्छ एकातिर भने अर्कोतिर परिवार, समाज र राज्यको सबभन्दा बढी सुरक्षा र संरक्षण आवश्यक पर्ने त्यो समूहप्रति खासगरी विद्यालय या शिक्षण संस्थाहरूले पनि संवेदनशीलता देखाउनुपर्छ भन्ने मान्यतालाई विश्वले नै स्विकारेको छ सिद्धान्त:। नेपाल त्यसमा अपवाद छैन।
सिद्धान्त र व्यवहारबीचको अन्तरले सम्बन्धित व्यक्ति, संस्था या नेतृत्वको विश्वसनीयता कम गर्छ। साथै घोषित सिद्धान्त र मान्यताविरुद्धका आचरण स्वाभाविक रूपमा सञ्चारमाध्यमका चासोका विषय बन्ने गर्छन्। महिलालाई बोक्सीका नाममा प्रताडित गरिनु या बालबालिकालाई अनुशासित बनाउने नाममा शारीरिक यातना दिनु सामाजिक, संस्थागत या सम्बन्धित व्यक्तित्वका चारित्रिक विचलनका उदाहरण हुन्। र त्यस्ता व्यवहार व्यक्तिको सम्मान र मर्यादालाई सर्वोपरि ठान्ने अनि कानुनी राज्यको अवधारणामा सञ्चालित हुने राज्यका लागि चुनौती मात्र हैन, उसको उपहास पनि हो कानुन आफ्नो हातमा लिनेहरूबाट।
फेरि एकपटक राजधानीकै एउटा विद्यालय र त्यसको छात्रावास चरम यातनाको थलो बनेको दु:खद सत्य सार्वजनिक भएको छ। शारीरिक यातनाको सिद्धान्तत: विरोध गर्ने विद्यालयका प्राचार्यले नै चरम यातनाको त्यो अभियानको नेतृत्व गरेका छन्। उनको मोटरसाइकलमा 'चोर' लेखेको आशंकामा चपलीस्थित 'स्नो ल्यान्ड रेनग लाइट' विद्यालयका प्राचार्यले राति ८:३० बजे कक्षा १० का सबै विद्यार्थीलाई एक/एक हजारपटक उठबस गर्न आदेश दिए। अनि झरीको त्यो रातमा मुख्य 'सन्दिग्ध' ठानिएका श्याम तामाङलाई छात्रावासबाटै निकालिदिए।
विद्यालय सजाय दिने थलो हो भन्‍ने मानसिकता बालमस्तिष्कमा घुस्यो भने शिक्षण संस्था र त्यसमा निर्भर पेसाको भविष्य के होला?
'अतिथि देवो: भव:' को संस्कार बोकेको समाजमा अवस्थित त्यो विद्यालयका प्राचार्यले वासस्थानबाट खेदे एकजना कलिला र आश्रयविहीन विद्यार्थीलाई। यातनाबाट आक्रान्त ती बालकको कलिलो दिमागमा विद्यालय र शिक्षकको छवि कस्तो बस्ला आउने दिनहरूमा! निश्चय पनि उनका लागि 'मनोविज्ञान परामर्श' को व्यवस्था विद्यालयले गर्नुपर्छ। तर त्योभन्दा ठूलो कुरा आम विद्यालयहरू र तिनीहरूको छाता संगठनकै लागि यो चुनौती र अवसर हो आवश्यक मार्गदर्शक सिद्धान्त र त्यसको कार्यान्वयन सुनिश्चित गर्न। विद्यालय शान्ति क्षेत्र हो। शिक्षाका र शिक्षण संस्थाका परिसरहरू सबै किसिमका हिंसा, आतंक र यातनाबाट मुक्त हुनैपर्छ। कानुनअनुसार सजाय एउटा पाटो हुन सक्ला, तर विद्यालय आतंक र यातनाको थलो हो भन्ने मानसिकता बालमस्तिष्कमा घुस्यो भने शिक्षण संस्था र त्यसमा निर्भर पेसाको भविष्य के होला?
यसपटकको घटनाले फेरि एकपटक बालबालिकालाई योग्य नागरिक बनाउने अभिभारा लिएका शिक्षकहरूविरुद्ध चोरऔंला ठडिएका छन्। यो त्यस्तो खालको अन्तिम घटना बनेमा श्याम तामाङ जस्ताको 'अपमान' एउटा महान् अवसर र उपलब्धिमा रूपान्तरण भएको मानिनेछ। तर तत्काल श्याम र उनका प्रताडित सहपाठीसँग माफी मागी सम्मानपूर्ण तथा भयरहित वातावरणमा उनीहरूको शिक्षाको निरन्तरता सुनिश्‍चित गर्नु विद्यालय सञ्‍चालक र दोषी प्राचार्यको पहिलो कर्तव्य हुनेछ।
साभार ः सम्पादकीय (अन्नपूर्णपोष्टबाट)


Popular posts from this blog

प्राबिधिक शिक्षा

प्राबिधिक शिक्षा देश बिकासको आधार कुनै प्रविधिसँग सम्बन्धित भएर हासिल गरिने व्यावसायिक ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । सामान्यतया शिक्षाको अर्थ ज्ञान आर्जन गर्नु वा केही सिक्नु भन्ने हो । शिक्षाले नै मानिसलाई कुनै विषयमा निष्णात वा पारङ्गत बनाउँछ । यसकारण यन्त्र, उपकरण, मेसिन, उदोगधन्दा, कलकारखाना लगायतका विभिन्न प्रविधिसँग सम्बन्धित ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । यस्तो शिक्षा वर्तमानको आवश्यकता बनेको छ । प्राविधिक शिक्षाको माध्यमबाट वर्तमान समयमा व्यक्तिले आफ्नो आर्थिक स्थिति सुदृढ बनाई राष्ट्रिय अर्थतन्त्रमा समेत योगदान गर्नसक्छ । वर्तमान समय विज्ञान र प्रविधिको समय हो । मुलुकको विकासका लागि भौतिक तथा प्राकृतिक साधन स्रोतको जति मात्रामा भूमिका रहन्छ त्यो भन्दा बढी भूमिका जनशक्ति वा मानवशक्तिको रहन्छ । देश विकासमा महत्वपूर्ण भूमिका निर्वाह गर्ने मानवीय पूँजी निर्माणका लागि प्राविधिक शिक्षा अपरिहार्य छ । प्राविधिक ज्ञान आर्जन गरेको व्यक्तिले मात्र प्राकृतिक साधन र स्रोतको समुचित उपयोग गरी मानवकल्याणका निमित्त योगदान दिनसक्छ । हाम्रो देश नेपाल विश्वका अन्य कतिपय मुलुकको दाँजोम

कार्यमूलक अनुसन्धान सम्बन्धि जानकारी र केही नमुनाहरु

एक्सन रिसर्च  सन् १९०३ पश्चात् कार्यमूलक अनुसन्धानको प्रयोग शैक्षिक क्षेत्रमा सुरुआत भएको हो । अधिकांश शिक्षकहरु स्वयम्मा एक्सन प्लान, एक्सन रिसर्च, प्रोजेक्ट वर्क जस्ता टर्महरुमा अलमलमा परेको वा एकै प्रकारले व्याख्या गर्ने र बुझ्ने गरेको समेत पाइएको छ ।विशेषतः शिक्षण सिकाइ प्रक्रियाको सिलसिलामा शिक्षकले फेस गर्नुपरेका समस्याहरु समाधान गर्नका लागि कार्यमूलक अनुसन्धान गर्ने र उक्त अनुसन्धानबाट शिक्षण सिकाइमा आएको सुधारसहितको प्रतिवेदन प्रस्तुति एक महत्वपूर्ण शैक्षिक पक्षमा हामी शिक्षण पेसाकर्मीहरु जुटिरहेका छौं । शैक्षिक स्तरीयतामा अभिवृद्धि सहितको कक्षाकोठाको क्रियाकलापमा सहजता र सरलता स्थापना गर्दै दैनिक शैक्षिक क्रियाकलाप समस्यामूक्त बनाउने काम नै एक्सन रिसर्चको अभिष्ट हो । यो गरेर सिक्ने विधि हो । एक्सन रिसर्च के हो ? एक्सन रिसर्चको व्यापक परिभाषा र अर्थको सहजीकरण लामो र विस्तृत विषय हो । संक्षिप्तमा त पहिचान हुनु जरुरी छ नै । खासगरी शिक्षकद्वारा गरिने सोधपुछमा आधारित अनुसन्धान र अभ्यासबाट परीक्षण हुँदै नयाँ प्रयोगको कार्यान्वयन, तुलनात्मक नतिजा विश्लेषण माध्यमबाट शिक्ष

गणितमा अधिकांश विद्यार्थीहरु असफल हुनुका कारण र समाधानका उपायहरु

भूमिराज शर्मा गणितमा अधिकांश विद्यार्थीहरु असफल हुनुका कारण र समाधानका उपायहरु                               गणित अंकहरुको विज्ञान हो । वर्तमान परिवेशमा गणित केवल अंकहरुको विज्ञान मात्र होइन यो त मानव जीवन हो । जीवनको हरेक पलसँग गणित जोडिएको छ । हरेक विषयको विषयगत ज्ञान गणितको अध्ययन विना पूरा हुदैन । त्यसैले भनिन्छ गणित शिक्षाको मूल जरा हो । गणितीय ज्ञान विना कुनै पनि ज्ञान संभव छैन । मानव जीवनको मेरुदण्ड जस्तै शिक्षाको मेरुदण्ड गणित नै हो । गणितको विकास नभैकन विज्ञान र प्रविधिको विकास हुदैन, विज्ञान र प्रविधिको विकास बिना राष्ट्रको विकास सम्भव हुँदैन ।            मानवीय क्रियाकलापको अन्र्तनिहित शक्ति गणितमा नै निहित छ । विश्वका हरेक पक्षहरुमा गणितको अध्ययन र उपस्थिति जरुरी छ । विद्यार्थीहरुको बुद्घिमत्ताको परीक्षण पनि गणितीय साधनकै प्रयोगले गर्न सकिन्छ । कुनै विद्यार्थी गणितमा कमजोर छ भने उसले हरेक विषयमा आफूलाई कमजोर महसुस गरी आत्मविश्वास विहीन बन्छ तर गणितमा अब्बल विद्यार्थी आफूलाई हरेक विषयमा अब्बल रहेको प्रमाणित गर्न सक्छ र आफूलाई आत्मविश्वासले भर्न सक्छ । तसर्थ मानव