Skip to main content

सामुदायिक शिक्षाको खस्किँदो स्तर

एसएलसी दिन लागेका विद्यार्थीले सामान्य भाग पनि जान्दैनन् भन्ने कुरा धेरैलाई आश्चर्यको विषय लाग्न सक्छ । तर, नेपालको सामुदायिक विद्यालय शिक्षाको नियति यस्तै छ । शिक्षा मन्त्रालयको अनुगमन, मूल्यांकन तथा निरीक्षण महाशाखाका प्रमुखसहितको टोलीले पुसको पहिलो साता दाङ, सल्यान, पाल्पा, स्याङ्जा र कास्कीका सामुदायिक विद्यालयहरूको अनुगमनपछि निकालेको तथ्य हो, यो । सामुदायिक विद्यालयका ९ र १० कक्षाका विद्यार्थीले २१२ लाई २ ले भाग गर्दा १६ भनी निकालेको नतिजाले सरकारी शिक्षाको गुणस्तर कतिसम्म खस्किएको रहेछ भन्ने कुरालाई छर्लङ्ग देखाएको छ । विद्यार्थीहरूको यस्तो कमजोर शैक्षिक अवस्थाले नेपालको सामुदायिक विद्यालयहरूको सिकाइको स्तर त देखाएको छ नै साथै सरकारी लगानी बालुवामा पानी सावित भएको छ ।
सामुदायिक विद्यालयको खस्किँदो शैक्षिक गुणस्तरका कारण नै त्यहाँ विद्यार्थी संख्या निरन्तर ओरालो लागेको छ । सामुदायिक विद्यालयहरूमा विद्यार्थी संख्या घट्दै गएको मात्र होइन, कतिपय सामुदायिक विद्यालयमा त विद्यार्थी संख्या शून्यमा नै झरेको छ । काठमाडौंमा मात्र शून्य विद्यार्थी भएका विद्यालयहरूको संख्या २१ हुनुले सामुदायिक विद्यालयहरूको दुरवस्थाको तस्बिर झल्किएको छ । एकातिर शून्य विद्यार्थी भएका सामुदायिक विद्यालय बढ्दैछन् भने अर्काेतिर यस्ता विद्यालयमा नयाँ शिक्षक भर्ती गर्ने कार्य रोकिएको छैन । ललितपुर लामाटारस्थित ६६ जना विद्यार्थी र २२ जना शिक्षक भएको सिस्नेरी उच्च माध्यमिक विद्यालयमा जनशक्ति अपुग भन्दै यस वर्ष मात्रै स्थायी दरबन्दीमा नयाँ शिक्षक पठाइयो भने १५ जना विद्यार्थी र ३ शिक्षक भएको गागलफेदीस्थित हर्ष निमाविमा शिक्षा कार्यालयले थप दुई स्थायी शिक्षक पठाइदियो । सिस्नेरी उच्च मावि र हर्ष निमावि नेपालको सामुदायिक विद्यालयको विसंगत रूपको उदाहरण मात्रै हुन् ।
सामुदायिक विद्यालयहरूमा शिक्षा नियमावलीले तोकेअनुसारको विद्यार्थी त छँदै छैनन्, शिक्षकको अनुपात पनि ज्यादै अमिल्दो छ । शिक्षा नियमावली २०५९ मा सामुदायिक विद्यालयको प्रत्येक कक्षामा विद्यार्थी संख्या उपत्यकाभित्र ५०, तराईमा ४५ र हिमाली क्षेत्रमा ४० जना न्यूनतम हुनुपर्ने भए पनि त्यो व्यवस्था कागजमा मात्रै सीमित भएको छ । नियमावलीमा विद्यार्थी संख्या कम भएको विद्यालयको शिक्षकलाई अर्काे विद्यालयमा मिलान गर्ने जिम्मेवारी शिक्षा अधिकारीलाई दिए पनि व्यवहारमा भने फरक छ । बरु, जुन विद्यालयमा विद्यार्थी छैन, त्यसैमा शिक्षक संख्या थप्ने काम भएको छ । एउटा शिक्षक बराबर कम्तीमा ४० विद्यार्थी हुनुपर्ने नीति पनि सामुदायिक विद्यालयको हकमा कार्यान्वयन भएको छैन । बरु, सामुदायिक विद्यालयमा एक शिक्षक बराबर २८ जना विद्यार्थी छन् । मन्त्रालय मातहतको शैक्षिक गुणस्तर परीक्षण केन्द्र -ईआरओ) ले गरेको राष्ट्रिय उपलब्धि परीक्षण प्रतिवेदनले सामुदायिक विद्यालयको औसत उपलब्धि ४४ प्रतिशत देखाएको छ भने गत वर्षको एसएलसी नतिजाअनुसार सामुदायिक विद्यालयको उत्तीर्ण दर २८.१९ प्रतिशतमै सीमित भएको देखिन्छ ।
निजी विद्यालयको उत्तीर्ण दर ९३.२५ प्रतिशत भएकै वर्ष सामुदायिक विद्यालयको २८.१९ प्रतिशत हुनुले पनि सरकारी शिक्षाको कहालीलाग्दो तस्बिर देखिन्छ । यसरी सामुदायिक विद्यालय गएगुज्रेका हुनुमा दोष कसको ? विद्यालय व्यवस्थापन समिति, शिक्षक वा सरकार कसको ? सरकारी विद्यालयका विद्यार्थी संख्या घट्नुमा विद्यालय व्यवस्थापन समिति र शिक्षक त दोषी छन् नै, सरकारको शिक्षा प्रणाली पनि उत्तिकै दोषी छ । त्यसो त केही सामुदायिक विद्यालय नमुनायोग्य नभएका पनि होइनन् । काठमाडौंको ज्ञानोदय, तरुण, तिलिङटार, भक्तपुरको बागेश्वरी र ललितपुरको आदर्श सोललाई नै त्यस्ता नमुनायोग्य विद्यालयका रूपमा लिन सकिन्छ । आखिर एकाध सामुदायिक विद्यालय राम्रो हुने तर अधिकांश गएगुज्रेका हुुनुको कारण के हो ? खोजीको विषय हो ।
सामुदायिक विद्यालयको शैक्षिक स्थिति दिन प्रतिदिन खस्किँदै गएको र विद्यार्थी संख्या घट्दै गएको अवस्थामा शून्य विद्यार्थी भएका विद्यालयलाई ँमर्ज’ गर्नेतर्फ लाग्नु उत्तम हुनेछ । त्यसो त सरकारले सामुदायिक विद्यालयहरूको ँमर्ज’ गर्ने कार्यको थालनी गरिसकेको पनि बताएको छ । तर, सामुदायिक विद्यालयका विद्यार्थी र शिक्षकहरूको अद्यावधिक गरी सरकारले यी विद्यालयहरूलाई 'मर्ज’ गर्ने कार्यलाई अभियानकै रूपमा अगाडि बढाउन आवश्यक छ । साथै समग्र शैक्षिक नीतिको समीक्षा गर्दै सामुदायिक विद्यालयको गुणस्तर वृद्धि गर्ने गरी कार्यक्रम ल्याउन पनि उत्तिकै जरुरी छ । नत्र सामुदायिक विद्यालयमा सरकारले गरेको लगानीबाट लक्षित समुदायले अपेक्षित लाभ पाउने छैनन् नै साथै सरकारको लगानी त्यत्तिकै खेर गइरहने छ ।
source:ekantipur

Popular posts from this blog

कार्यमूलक अनुसन्धान सम्बन्धि जानकारी र केही नमुनाहरु

एक्सन रिसर्च  सन् १९०३ पश्चात् कार्यमूलक अनुसन्धानको प्रयोग शैक्षिक क्षेत्रमा सुरुआत भएको हो । अधिकांश शिक्षकहरु स्वयम्मा एक्सन प्लान, एक्सन रिसर्च, प्रोजेक्ट वर्क जस्ता टर्महरुमा अलमलमा परेको वा एकै प्रकारले व्याख्या गर्ने र बुझ्ने गरेको समेत पाइएको छ ।विशेषतः शिक्षण सिकाइ प्रक्रियाको सिलसिलामा शिक्षकले फेस गर्नुपरेका समस्याहरु समाधान गर्नका लागि कार्यमूलक अनुसन्धान गर्ने र उक्त अनुसन्धानबाट शिक्षण सिकाइमा आएको सुधारसहितको प्रतिवेदन प्रस्तुति एक महत्वपूर्ण शैक्षिक पक्षमा हामी शिक्षण पेसाकर्मीहरु जुटिरहेका छौं । शैक्षिक स्तरीयतामा अभिवृद्धि सहितको कक्षाकोठाको क्रियाकलापमा सहजता र सरलता स्थापना गर्दै दैनिक शैक्षिक क्रियाकलाप समस्यामूक्त बनाउने काम नै एक्सन रिसर्चको अभिष्ट हो । यो गरेर सिक्ने विधि हो । एक्सन रिसर्च के हो ? एक्सन रिसर्चको व्यापक परिभाषा र अर्थको सहजीकरण लामो र विस्तृत विषय हो । संक्षिप्तमा त पहिचान हुनु जरुरी छ नै । खासगरी शिक्षकद्वारा गरिने ...

प्राबिधिक शिक्षा

प्राबिधिक शिक्षा देश बिकासको आधार कुनै प्रविधिसँग सम्बन्धित भएर हासिल गरिने व्यावसायिक ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । सामान्यतया शिक्षाको अर्थ ज्ञान आर्जन गर...

कार्यमूलक अनुसन्धान प्रतिवेदन(Action Research Report)

विद्यार्थीलाई नियमित गृहकार्य गराउन कसरी सकिएला भन्ने विषयमा गरिएको  कार्यमूलक अनुसन्धान प्रतिवेदन अनुसन्धानको पृष्ठभूमि ः   विद्यार्थीहरुमा शिक्षकले दिएको गृहकार्य सकेसम्म नगर्ने प्रवृत्ति प्रायः कक्षाहरुमा देखिन्छ । शिक्षकहरु जतिवेला पनि विद्यार्थीलाई अल्छि भए, दिएको काम कहिल्यै गर्दैनन् , घरमा कपी, किताब पल्टाउँदैनन् भनेर विद्यार्थीलाई दोष दिइरहेका हुन्छन् । तर विद्यार्थीलाई क्रियाकलापप्रति कति बनाउन सकिएको भन्ने कुरातर्फ ध्यान दिँदैनन् । मलाई हाम्रा विद्यालयहरुका विद्यार्थीले गृहकार्य कत्तिको गर्छन् । कम गर्छन वा बढी गर्छन् भनेर थाहापाउने प्रयत्न गरे तर धेरै शिक्षकका कक्षाहरुमा गृहकार्य कम गर्ने समस्या रहेको पाएँ । यसै कुरालाई अध्ययनको विषय विषय बनाएर अधिकांश विद्यार्थीहरु गृहकार्य किन गर्दैनन् यस कुराको बारेमा अनुसन्धान गर्ने चाहना बढ्यो र त्यसलाई नै कार्यमूलक अनुसन्धानको विषयवस्तु बनाएर अध्ययनको काम सुरु गरें ।   समस्याको पहिचान   मैले पढाउने विद्यालयको कक्षा ७ को अंग्रेजी सेक्सनमा जम्मा १९ जना विद्यार्थीहरु अध्ययनरत छन् । उक्त कक्षामा म दोश्रो ...