Skip to main content

सामुदायिक शिक्षाको खस्किँदो स्तर

एसएलसी दिन लागेका विद्यार्थीले सामान्य भाग पनि जान्दैनन् भन्ने कुरा धेरैलाई आश्चर्यको विषय लाग्न सक्छ । तर, नेपालको सामुदायिक विद्यालय शिक्षाको नियति यस्तै छ । शिक्षा मन्त्रालयको अनुगमन, मूल्यांकन तथा निरीक्षण महाशाखाका प्रमुखसहितको टोलीले पुसको पहिलो साता दाङ, सल्यान, पाल्पा, स्याङ्जा र कास्कीका सामुदायिक विद्यालयहरूको अनुगमनपछि निकालेको तथ्य हो, यो । सामुदायिक विद्यालयका ९ र १० कक्षाका विद्यार्थीले २१२ लाई २ ले भाग गर्दा १६ भनी निकालेको नतिजाले सरकारी शिक्षाको गुणस्तर कतिसम्म खस्किएको रहेछ भन्ने कुरालाई छर्लङ्ग देखाएको छ । विद्यार्थीहरूको यस्तो कमजोर शैक्षिक अवस्थाले नेपालको सामुदायिक विद्यालयहरूको सिकाइको स्तर त देखाएको छ नै साथै सरकारी लगानी बालुवामा पानी सावित भएको छ ।
सामुदायिक विद्यालयको खस्किँदो शैक्षिक गुणस्तरका कारण नै त्यहाँ विद्यार्थी संख्या निरन्तर ओरालो लागेको छ । सामुदायिक विद्यालयहरूमा विद्यार्थी संख्या घट्दै गएको मात्र होइन, कतिपय सामुदायिक विद्यालयमा त विद्यार्थी संख्या शून्यमा नै झरेको छ । काठमाडौंमा मात्र शून्य विद्यार्थी भएका विद्यालयहरूको संख्या २१ हुनुले सामुदायिक विद्यालयहरूको दुरवस्थाको तस्बिर झल्किएको छ । एकातिर शून्य विद्यार्थी भएका सामुदायिक विद्यालय बढ्दैछन् भने अर्काेतिर यस्ता विद्यालयमा नयाँ शिक्षक भर्ती गर्ने कार्य रोकिएको छैन । ललितपुर लामाटारस्थित ६६ जना विद्यार्थी र २२ जना शिक्षक भएको सिस्नेरी उच्च माध्यमिक विद्यालयमा जनशक्ति अपुग भन्दै यस वर्ष मात्रै स्थायी दरबन्दीमा नयाँ शिक्षक पठाइयो भने १५ जना विद्यार्थी र ३ शिक्षक भएको गागलफेदीस्थित हर्ष निमाविमा शिक्षा कार्यालयले थप दुई स्थायी शिक्षक पठाइदियो । सिस्नेरी उच्च मावि र हर्ष निमावि नेपालको सामुदायिक विद्यालयको विसंगत रूपको उदाहरण मात्रै हुन् ।
सामुदायिक विद्यालयहरूमा शिक्षा नियमावलीले तोकेअनुसारको विद्यार्थी त छँदै छैनन्, शिक्षकको अनुपात पनि ज्यादै अमिल्दो छ । शिक्षा नियमावली २०५९ मा सामुदायिक विद्यालयको प्रत्येक कक्षामा विद्यार्थी संख्या उपत्यकाभित्र ५०, तराईमा ४५ र हिमाली क्षेत्रमा ४० जना न्यूनतम हुनुपर्ने भए पनि त्यो व्यवस्था कागजमा मात्रै सीमित भएको छ । नियमावलीमा विद्यार्थी संख्या कम भएको विद्यालयको शिक्षकलाई अर्काे विद्यालयमा मिलान गर्ने जिम्मेवारी शिक्षा अधिकारीलाई दिए पनि व्यवहारमा भने फरक छ । बरु, जुन विद्यालयमा विद्यार्थी छैन, त्यसैमा शिक्षक संख्या थप्ने काम भएको छ । एउटा शिक्षक बराबर कम्तीमा ४० विद्यार्थी हुनुपर्ने नीति पनि सामुदायिक विद्यालयको हकमा कार्यान्वयन भएको छैन । बरु, सामुदायिक विद्यालयमा एक शिक्षक बराबर २८ जना विद्यार्थी छन् । मन्त्रालय मातहतको शैक्षिक गुणस्तर परीक्षण केन्द्र -ईआरओ) ले गरेको राष्ट्रिय उपलब्धि परीक्षण प्रतिवेदनले सामुदायिक विद्यालयको औसत उपलब्धि ४४ प्रतिशत देखाएको छ भने गत वर्षको एसएलसी नतिजाअनुसार सामुदायिक विद्यालयको उत्तीर्ण दर २८.१९ प्रतिशतमै सीमित भएको देखिन्छ ।
निजी विद्यालयको उत्तीर्ण दर ९३.२५ प्रतिशत भएकै वर्ष सामुदायिक विद्यालयको २८.१९ प्रतिशत हुनुले पनि सरकारी शिक्षाको कहालीलाग्दो तस्बिर देखिन्छ । यसरी सामुदायिक विद्यालय गएगुज्रेका हुनुमा दोष कसको ? विद्यालय व्यवस्थापन समिति, शिक्षक वा सरकार कसको ? सरकारी विद्यालयका विद्यार्थी संख्या घट्नुमा विद्यालय व्यवस्थापन समिति र शिक्षक त दोषी छन् नै, सरकारको शिक्षा प्रणाली पनि उत्तिकै दोषी छ । त्यसो त केही सामुदायिक विद्यालय नमुनायोग्य नभएका पनि होइनन् । काठमाडौंको ज्ञानोदय, तरुण, तिलिङटार, भक्तपुरको बागेश्वरी र ललितपुरको आदर्श सोललाई नै त्यस्ता नमुनायोग्य विद्यालयका रूपमा लिन सकिन्छ । आखिर एकाध सामुदायिक विद्यालय राम्रो हुने तर अधिकांश गएगुज्रेका हुुनुको कारण के हो ? खोजीको विषय हो ।
सामुदायिक विद्यालयको शैक्षिक स्थिति दिन प्रतिदिन खस्किँदै गएको र विद्यार्थी संख्या घट्दै गएको अवस्थामा शून्य विद्यार्थी भएका विद्यालयलाई ँमर्ज’ गर्नेतर्फ लाग्नु उत्तम हुनेछ । त्यसो त सरकारले सामुदायिक विद्यालयहरूको ँमर्ज’ गर्ने कार्यको थालनी गरिसकेको पनि बताएको छ । तर, सामुदायिक विद्यालयका विद्यार्थी र शिक्षकहरूको अद्यावधिक गरी सरकारले यी विद्यालयहरूलाई 'मर्ज’ गर्ने कार्यलाई अभियानकै रूपमा अगाडि बढाउन आवश्यक छ । साथै समग्र शैक्षिक नीतिको समीक्षा गर्दै सामुदायिक विद्यालयको गुणस्तर वृद्धि गर्ने गरी कार्यक्रम ल्याउन पनि उत्तिकै जरुरी छ । नत्र सामुदायिक विद्यालयमा सरकारले गरेको लगानीबाट लक्षित समुदायले अपेक्षित लाभ पाउने छैनन् नै साथै सरकारको लगानी त्यत्तिकै खेर गइरहने छ ।
source:ekantipur

Popular posts from this blog

प्राबिधिक शिक्षा

प्राबिधिक शिक्षा देश बिकासको आधार कुनै प्रविधिसँग सम्बन्धित भएर हासिल गरिने व्यावसायिक ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । सामान्यतया शिक्षाको अर्थ ज्ञान आर्जन गर्नु वा केही सिक्नु भन्ने हो । शिक्षाले नै मानिसलाई कुनै विषयमा निष्णात वा पारङ्गत बनाउँछ । यसकारण यन्त्र, उपकरण, मेसिन, उदोगधन्दा, कलकारखाना लगायतका विभिन्न प्रविधिसँग सम्बन्धित ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । यस्तो शिक्षा वर्तमानको आवश्यकता बनेको छ । प्राविधिक शिक्षाको माध्यमबाट वर्तमान समयमा व्यक्तिले आफ्नो आर्थिक स्थिति सुदृढ बनाई राष्ट्रिय अर्थतन्त्रमा समेत योगदान गर्नसक्छ । वर्तमान समय विज्ञान र प्रविधिको समय हो । मुलुकको विकासका लागि भौतिक तथा प्राकृतिक साधन स्रोतको जति मात्रामा भूमिका रहन्छ त्यो भन्दा बढी भूमिका जनशक्ति वा मानवशक्तिको रहन्छ । देश विकासमा महत्वपूर्ण भूमिका निर्वाह गर्ने मानवीय पूँजी निर्माणका लागि प्राविधिक शिक्षा अपरिहार्य छ । प्राविधिक ज्ञान आर्जन गरेको व्यक्तिले मात्र प्राकृतिक साधन र स्रोतको समुचित उपयोग गरी मानवकल्याणका निमित्त योगदान दिनसक्छ । हाम्रो देश नेपाल विश्वका अन्य कतिपय मुलुकको दाँजोम

कार्यमूलक अनुसन्धान सम्बन्धि जानकारी र केही नमुनाहरु

एक्सन रिसर्च  सन् १९०३ पश्चात् कार्यमूलक अनुसन्धानको प्रयोग शैक्षिक क्षेत्रमा सुरुआत भएको हो । अधिकांश शिक्षकहरु स्वयम्मा एक्सन प्लान, एक्सन रिसर्च, प्रोजेक्ट वर्क जस्ता टर्महरुमा अलमलमा परेको वा एकै प्रकारले व्याख्या गर्ने र बुझ्ने गरेको समेत पाइएको छ ।विशेषतः शिक्षण सिकाइ प्रक्रियाको सिलसिलामा शिक्षकले फेस गर्नुपरेका समस्याहरु समाधान गर्नका लागि कार्यमूलक अनुसन्धान गर्ने र उक्त अनुसन्धानबाट शिक्षण सिकाइमा आएको सुधारसहितको प्रतिवेदन प्रस्तुति एक महत्वपूर्ण शैक्षिक पक्षमा हामी शिक्षण पेसाकर्मीहरु जुटिरहेका छौं । शैक्षिक स्तरीयतामा अभिवृद्धि सहितको कक्षाकोठाको क्रियाकलापमा सहजता र सरलता स्थापना गर्दै दैनिक शैक्षिक क्रियाकलाप समस्यामूक्त बनाउने काम नै एक्सन रिसर्चको अभिष्ट हो । यो गरेर सिक्ने विधि हो । एक्सन रिसर्च के हो ? एक्सन रिसर्चको व्यापक परिभाषा र अर्थको सहजीकरण लामो र विस्तृत विषय हो । संक्षिप्तमा त पहिचान हुनु जरुरी छ नै । खासगरी शिक्षकद्वारा गरिने सोधपुछमा आधारित अनुसन्धान र अभ्यासबाट परीक्षण हुँदै नयाँ प्रयोगको कार्यान्वयन, तुलनात्मक नतिजा विश्लेषण माध्यमबाट शिक्ष

गणितमा अधिकांश विद्यार्थीहरु असफल हुनुका कारण र समाधानका उपायहरु

भूमिराज शर्मा गणितमा अधिकांश विद्यार्थीहरु असफल हुनुका कारण र समाधानका उपायहरु                               गणित अंकहरुको विज्ञान हो । वर्तमान परिवेशमा गणित केवल अंकहरुको विज्ञान मात्र होइन यो त मानव जीवन हो । जीवनको हरेक पलसँग गणित जोडिएको छ । हरेक विषयको विषयगत ज्ञान गणितको अध्ययन विना पूरा हुदैन । त्यसैले भनिन्छ गणित शिक्षाको मूल जरा हो । गणितीय ज्ञान विना कुनै पनि ज्ञान संभव छैन । मानव जीवनको मेरुदण्ड जस्तै शिक्षाको मेरुदण्ड गणित नै हो । गणितको विकास नभैकन विज्ञान र प्रविधिको विकास हुदैन, विज्ञान र प्रविधिको विकास बिना राष्ट्रको विकास सम्भव हुँदैन ।            मानवीय क्रियाकलापको अन्र्तनिहित शक्ति गणितमा नै निहित छ । विश्वका हरेक पक्षहरुमा गणितको अध्ययन र उपस्थिति जरुरी छ । विद्यार्थीहरुको बुद्घिमत्ताको परीक्षण पनि गणितीय साधनकै प्रयोगले गर्न सकिन्छ । कुनै विद्यार्थी गणितमा कमजोर छ भने उसले हरेक विषयमा आफूलाई कमजोर महसुस गरी आत्मविश्वास विहीन बन्छ तर गणितमा अब्बल विद्यार्थी आफूलाई हरेक विषयमा अब्बल रहेको प्रमाणित गर्न सक्छ र आफूलाई आत्मविश्वासले भर्न सक्छ । तसर्थ मानव