Skip to main content

जनवादी

१. नेपालमा जनवादी शिक्षा सम्भव छ ?
यस्तो छ उत्तर कोरियाको शिक्षा प्रणाली
(२०७५ बैशाख २२ गते ०९:३३मा educationpati मा प्रकाशित )

यादव आचार्य

दोस्रो विश्वयुद्धसँगै कोरिया दुईभागमा बाँडियो । कोरियाको उत्तरपट्टिक भाग सोभियत सङ्घका सैनिकको कब्जामा आयो । दक्षिणपट्टिको भाग अमेरिकी सैनिकको कब्जामा गयो । सन् १९४५ मा यी दुई भाग दुई वटा देशको रूपम जन्मिए । सन् १९४८ मा किम इल सुङले नेतृत्व गरेको कोरियन वर्कस पार्ट (KWP) बलियो बन्यो । सोभियत सङ्घको पूर्ण सहयोगमा सुङले जनवाद गणतन्त्र कोरिया घोषणा गरे । कम्युनिस्ट पार्टीको सत्ता आयो । समाजवाद स्थापना भयो । समाजवादी अर्थतन्त्र लागु भयो । उद्योग धन्दाको विकास जोड दिइयो । सामूहिक कृषि प्रणाली अपनाइयो । माक्र्सवादी–लेनिनवाद राजनीतिक विचारलाई मुख्य आदर्श बनाइयो । जुच्छे (Chuch's) विचारलाई आत्मसात गरियो । Chuch's को अर्थ सदैव कोरियन चिज वा अवस्थालाई प्राथमिकता दिने हुन्छ । यिनै विचारहरूले उत्तर कोरियाको राजनीति, अर्थतन्त्र, राष्ट्रिय सुरक्षा, शिक्षा र विदेश नीति आदिलाई निर्देशित गर्यो ।

उत्तर कोरियाको जन्मसँगै सोभियत ढाँचाको शिक्षा लागु गरियो । शिक्षामा पनि माक्र्सवाद–लेनिनवाद र जुच्छे विचारधारा हावी भयो । त्यहाँ राज्य र पार्टीले शिक्षाको सम्पूर्ण जिम्मा लियो । निजीकरणको गन्ध समेत आउन दिइएन ।

शिक्षाको नीति, पाठ्यक्रम, विधि, संरचना आदि तयार गर्ने, मान्यता दिने र कार्यान्वयन गर्ने काम कम्युनिस्ट पार्टीले गर्यो । सुङ (१९७५ इ.सं.) भन्छन् राजनीतिक र विचारधारात्मक शिक्षा नै समाजवादी शिक्षाको एउटा महत्त्वपूर्ण कसी हो । उनको विचारमा उपयुक्त राजनीतिक र वचारधारात्मक शिक्षाको माध्यमबाट विद्यार्थीहरूलाई क्रान्तिकारी बनाउन सकिन्छ। क्रान्तिकारी र वैज्ञानिक विश्वदृष्टिकोणबाट ओतप्रोत गराउन सकिन्छ । कम्युनिस्ट गुण र चरित्रको विकास गराउन सकिन्छ । यिनै विचारहरूका आधारमा उत्तर कोरियाको शिक्षा प्रणाली सञ्चालित छ।

उत्तर कोरियामा १५ वर्ष सम्मको शिक्षा निःशुल्क, अनिवार्य र सर्वव्यापी बनाइएको छ । यो उमेरसम्मकालाई किताब, पोशाक र अन्य आवश्यक सामग्री समेत निःशुल्क उपलब्ध गराइन्छ । विद्यालय शिक्षालाई प्राथमिक र माध्यमिक गरी दुई भागमा बाँडिएको छ । २ वर्षे किन्डरगार्डन, ४ वर्षे प्राथमिक विद्यालय (पिपल्स स्कुल) र ६ वर्षे मिडिल स्कुल (माध्यमिक विद्यालय)को व्यवस्था गरिएको छ। यसका साथै अन्धा, बहिरा, शारीरिक र मानसिक रूपमा फरक क्षमता भएका र अनाथहरूका लागि विशेष विद्यालयको व्यवस्था छ ।

उनीहरूलाई आवासीय सुविधा पनि छ। यहाँको विद्यालय तहमा राजनीतिक उन्मुख विषयहरू पढाइन्छ । महान् किम इल सुङ ,कम्युनिस्ट चरित्र, कम्युनिस्ट पार्टीका नीति तथा कार्यक्रमहरू आदि आदर्शहरू पढाइन्छ।

११ वर्षे अनिवार्य विद्यालयीय शिक्षा पुरा गरेकाहरू उच्च शिक्षा र विशिष्टीकृत शिक्षामा भर्ना हुन पाउँछन् । महाविद्यालय र विश्वविद्यालयहरू औपचारिक उच्च शिक्षा प्रदान गर्ने संस्थाहरू हुन् । यिनीहरूले सामान्य र प्राविधिक शिक्षा प्रदान गर्दछन् । यसका साथै केही अनौपचारिक उच्च शैक्षिक संस्थाहरू पनि अस्तित्त्वमा छन् । यिनीहरूले काम गर्दै पढ्दै गर्नेहरूलाई अध्ययनको सुविधा दिन्छन् । यस्ता अनौपचारिक उच्च शैक्षिक संस्थाहरुमाFactory Colleges, Farm Colleges, Fishermen's College,Correspondence Colleges हरू पर्दछन् ।

यिनीहरूले आ–आफ्ना कामदार हरूलाई शिक्षा प्रदान गर्दछन् । उत्तर कोरियाको महाविद्यालयमा भर्ना हुनकालागि निर्धारित अनिवार्य शैक्षिक सेवा गरेको हुनुपर्दछ । साथै कामको अनुभव भएको सिफारिस पत्र समेत अनिवार्य गरिएको छ ।

यहाँको शिक्षा प्रणालीमा बहुप्राविधिक शिक्षाका सिद्धान्तहरू प्रयोग गरिएको छ। शिक्षा र उत्पादनमुखी कामलाई सँगै लगिएको छ । विद्यार्थीहरूलाई श्रम गर्न अनिवार्य गरिएको छ। त्यहाँ श्रमको सम्मान गर्न सिकाइन्छ।

सुङले सामाजिक शिक्षामा पनि जोड दिएका छन् । सोही आधारमा उत्तरकोरियामा विभिन्न अतिरिक्त क्रियाकलापहरू, सांस्कृतिक अध्ययन, सामूहिक कार्यको संस्कृति आदिलाई औपचारिक शिक्षामा समावेश गरिएको छ । यसका साथै पारिवारिक जीवन, मानवीय सम्बन्ध, सह–सम्बन्ध र समुदाय व्यवहार आदि पनि सिकाइन्छ । यहाँ एउटा महत्त्वपूर्ण व्यवस्था के छ भने त्यहाँ सयौंको सङ्ख्यामा बाल उद्यानहरू स्थापित गरिएका छन् । ती उद्यानहरूमा सयौंको संख्यामै विभिन्न व्यवसायसँग सम्बन्धित क्रियाकलापहरू हुन्छन् । बाल बच्चाहरू पालैपालो आफ्नो रुची अनुसार ती क्रियाकलाप गर्छन । सामग्री चलाउँछन् । जस्तै कपडा काट्ने, बुन्ने, फोटो खिच्ने, खेती गर्ने, गाडी चलाउने आदी । यी सबै क्रियाकलापको रेकर्ड गरिन्छ। बच्चाले जुन क्रियाकलापमा बढी रुची देखाउँछन् सोही अनुसारको व्यवसाय रोज्न पाउँछन् । यसले आफ्नो अन्तर्निहित क्षमता र रुची पत्ता लगाउन सहयोग गर्छ । यही आधारमा उसलाई माथिल्लो शिक्षा प्रदान गरिन्छ।

यहाँ साक्षरता शिक्षालाई पार्टी र राज्यको दायित्व मानिएको छ । औपचारिक र अनौपचारिक दुबै रूपमा प्रौढ शिक्षा सञ्चालन गरिन्छ । व्यवहारिक रूपमा सबै नागरिक कुनै न कुनै तरिकाले शैक्षिक गतिविधिमा समावेश हुन्छन् । साना अध्ययन समूहहरू निर्माण गरिएका छन् । प्रौढहरू समूहमा पढ्दछन् । अनुभव साट्छन् । एक आपसबाट सिक्छन् । त्यहाँ पार्टीका कार्यकर्ता साक्षरता अभियानमा परिचालित भए। उनीहरू गाउँमा गए । निरक्षरलाई साक्षर बनाए । सरकारले कामदारहरूको लागि काम गर्ने ठाउँमै दिनको २ घण्टा पढ्ने समय छुट्याई दिएको छ। शिक्षक र अन्य बिद्वान्हरूले त्यहाँ कक्षा लिन्छन् । अध्ययन अध्यापनमा सेल्फ डिस्कभरी मेथडको प्रयोग, छलफल, प्रयोगशाला कार्य, यूरिस्टिक विधि आदि बढी प्रचलनमा ल्याईएको देखिन्छ ।

Popular posts from this blog

कार्यमूलक अनुसन्धान सम्बन्धि जानकारी र केही नमुनाहरु

एक्सन रिसर्च  सन् १९०३ पश्चात् कार्यमूलक अनुसन्धानको प्रयोग शैक्षिक क्षेत्रमा सुरुआत भएको हो । अधिकांश शिक्षकहरु स्वयम्मा एक्सन प्लान, एक्सन रिसर्च, प्रोजेक्ट वर्क जस्ता टर्महरुमा अलमलमा परेको वा एकै प्रकारले व्याख्या गर्ने र बुझ्ने गरेको समेत पाइएको छ ।विशेषतः शिक्षण सिकाइ प्रक्रियाको सिलसिलामा शिक्षकले फेस गर्नुपरेका समस्याहरु समाधान गर्नका लागि कार्यमूलक अनुसन्धान गर्ने र उक्त अनुसन्धानबाट शिक्षण सिकाइमा आएको सुधारसहितको प्रतिवेदन प्रस्तुति एक महत्वपूर्ण शैक्षिक पक्षमा हामी शिक्षण पेसाकर्मीहरु जुटिरहेका छौं । शैक्षिक स्तरीयतामा अभिवृद्धि सहितको कक्षाकोठाको क्रियाकलापमा सहजता र सरलता स्थापना गर्दै दैनिक शैक्षिक क्रियाकलाप समस्यामूक्त बनाउने काम नै एक्सन रिसर्चको अभिष्ट हो । यो गरेर सिक्ने विधि हो । एक्सन रिसर्च के हो ? एक्सन रिसर्चको व्यापक परिभाषा र अर्थको सहजीकरण लामो र विस्तृत विषय हो । संक्षिप्तमा त पहिचान हुनु जरुरी छ नै । खासगरी शिक्षकद्वारा गरिने ...

प्राबिधिक शिक्षा

प्राबिधिक शिक्षा देश बिकासको आधार कुनै प्रविधिसँग सम्बन्धित भएर हासिल गरिने व्यावसायिक ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । सामान्यतया शिक्षाको अर्थ ज्ञान आर्जन गर...

कार्यमूलक अनुसन्धान प्रतिवेदन(Action Research Report)

विद्यार्थीलाई नियमित गृहकार्य गराउन कसरी सकिएला भन्ने विषयमा गरिएको  कार्यमूलक अनुसन्धान प्रतिवेदन अनुसन्धानको पृष्ठभूमि ः   विद्यार्थीहरुमा शिक्षकले दिएको गृहकार्य सकेसम्म नगर्ने प्रवृत्ति प्रायः कक्षाहरुमा देखिन्छ । शिक्षकहरु जतिवेला पनि विद्यार्थीलाई अल्छि भए, दिएको काम कहिल्यै गर्दैनन् , घरमा कपी, किताब पल्टाउँदैनन् भनेर विद्यार्थीलाई दोष दिइरहेका हुन्छन् । तर विद्यार्थीलाई क्रियाकलापप्रति कति बनाउन सकिएको भन्ने कुरातर्फ ध्यान दिँदैनन् । मलाई हाम्रा विद्यालयहरुका विद्यार्थीले गृहकार्य कत्तिको गर्छन् । कम गर्छन वा बढी गर्छन् भनेर थाहापाउने प्रयत्न गरे तर धेरै शिक्षकका कक्षाहरुमा गृहकार्य कम गर्ने समस्या रहेको पाएँ । यसै कुरालाई अध्ययनको विषय विषय बनाएर अधिकांश विद्यार्थीहरु गृहकार्य किन गर्दैनन् यस कुराको बारेमा अनुसन्धान गर्ने चाहना बढ्यो र त्यसलाई नै कार्यमूलक अनुसन्धानको विषयवस्तु बनाएर अध्ययनको काम सुरु गरें ।   समस्याको पहिचान   मैले पढाउने विद्यालयको कक्षा ७ को अंग्रेजी सेक्सनमा जम्मा १९ जना विद्यार्थीहरु अध्ययनरत छन् । उक्त कक्षामा म दोश्रो ...