Skip to main content

आत्म हत्या लेख

किन बढ्दैछ आत्महत्याको श्रृङ्खला ?   
भूमिराज शर्मा
            
१. विषय प्रवेश ः 
२०६८ सालको एसएलसी परीक्षाको नतीजाले आधा भन्दा बढी परीक्षार्थीहरुलाई निराश तुल्याइदियो । मन र मुटु दरो पार्न सक्नेहरुले त जेनतेन चित्त बुझाएर बसे । पुरकमा वा अर्को बर्षको एक्जाम्टेडमा पास गर्ने अथवा एसएलसी परीक्षा बाटै सन्यास लिने निर्णय गरे । त्यसो गर्न नसक्ने कमजोर मनहरु मध्येका आधा दर्जन भन्दा बढी असफल बिद्यार्थीहरुले भने आत्म हत्याको बाटो रोजे । त्यसमा पनि आत्महत्या गर्ने अधिकांश विद्यार्थीहरु छात्रा थिए । यस बर्षको एसएलसी कसैको लागि सुखद बन्यो त कसैका लागि पीडादायी बन्न पुग्यो । शैक्षिक असफलता त केवल आत्महत्याको एउटा कारण मात्र हो । बालबालिकाहरुले आत्महत्याकै बाटो रोज्नुका पछाडि धेरै कारणहरु छन् । ती कारणहरुको समयमै पहिचान गरी समाधानको बाटोमा अगाडि बढ्नु अहिलेको प्रमुख आवश्यकता बनिसकेको छ ।
२. के हो त आत्महत्या ?
सामान्य भाषामा भन्नुपर्दा आफुलाई मुल्यहीन, सहारा विहिन ठान्दै एवं जीवन जिउने विकल्प नदेखि भावनात्मक आवेगमा आएर व्यक्ति स्वयंले आफ्नो जीवनको अन्त्य गर्नुलाई आत्म हत्याको रुपमा लिइन्छ । वयस्क मानिसहरुले जस्तै बालबालिकाहरुले पनि आत्महत्या गर्ने गरेको पाइन्छ । तर आत्महत्या गर्ने तरिकामा भने फरक पाइन्छ । सामान्यतया ८ वर्षदेखिका बालबालिकाहरुमा आत्महत्याका घटनाहरु पाइन्छन । विशेष गरी साना उमेरमा हुने मृत्युलाई अभिभावकले गम्भिरतापूर्वक नलिनाले, प्रचारप्रसार हुने डरले संचारमा नल्याउनाले, अनुसन्धानले गलत आरोप लगाउछ कि भन्ने डरले बालबालिकाको अकस्मात हुने मृत्युलाई दुर्घटनाको रुपमा परिभाषित गर्ने चलन छ । 
३. बालबालिकाहरुले आत्महत्याकै बाटो रोज्नुका कारणहरु ः 
बाबुआमा तथा परिवारका सदस्यहरुबीच बारम्बार हुने झै झगडा, तनाव, बाबुआमा वा आफुलाई माया गर्ने परिवारका सदस्यको मृत्यु वा विछोड, पारिवारिक अपहेलना, अभिभावकबाट भेदभावपूर्ण व्यवहार, सौतेनी आमा वा बुबाको चर्को मानसिक र शारीरिक यातना, शैक्षिक असफलता, साथीहरुसँगको झगडा, विछोड, गरिबी, अधिक अपहेलना, सानै उमेरमा कामकोे बढी बोझ, रिसाहा स्वभाव, आर्थिक मामिलामा संवेदनशील स्वभाव, अर्काको सल्लाहमा मात्रै चल्ने बानी, चिन्ता एवं उदासनीता र कहि कतै जिज्ञासाको कारण पनि बालबालिकाहरुले आत्महत्या गरेको पाइन्छ । 
वास्तवमा बालबालिकाहरुले गर्ने आत्महत्याका जे जति कारणहरु भएता पनि उनीहरुलाई आत्म हत्याको अवस्थासम्म पुग्नबाट रोक्नु हामी सबैको दायित्व हो । यसका लागि आत्म हत्या गर्नु पूर्व बालबालिकाहरुमा देखिने संकेतहरुको बारेमा ध्यान पुर्याउनु पर्दछ । जब वालबालिकाहरुमा असामान्य व्यवहारहरु देखा पर्न थाल्दछन्, ती व्यवहारहरु प्रति अभिभावकले विशेष निगरानी गर्नु पर्दछ । 
४. बालबालिकाहरुले आत्म हत्या गर्नु पूर्व देखिने संकेतहरु 
 एक्लै बस्न रुचाउने 
 बढी गम्भिर र भावुक देखिने
 अधिक डराउने
 धेरैजसो समय गहभरी आँसु पार्ने
 निराश देखिने
 सुत्न नसक्ने वा ननिदाउने
 शारीरिक क्रियाशीलतामा निस्क्रियता देखा पर्ने
 बेहोसी बन्दै जाने
 पढाइ लगायत अन्य कार्य सम्पादन दक्षतामा कमी आउँदै जाने
 लागु पदार्थ दुव्यसन तर्फ लाग्ने
 गैर सामाजिक क्रियाकलापमा संलग्न हुने भावनाको विकास हुने
 बारम्बार साथीसंग मर्न पाए पनि हुन्थ्यो, यो ठाउँबाट हाम फाल्न पाए कस्तो हुन्थ्यो होला, म त मरिदिन्छु यार जस्ता कुराहरु गर्ने आदि
यी माथि उल्लेख गरिएका र यी बाहेक यस्तै अन्य विभिन्न संवेगात्मक संकेतहरु बालबालिकाहरुमा देखा परे भने उनीहरुले आत्म हत्याको बाटो रोज्न सक्ने सम्भावनालार्ई ख्याल पुरयाउनु पर्दछ ।
५. बालबालिकाहरुले आत्म हत्या गर्दा अपनाउने तरिकाहरु 
बालबालिकाहरुले आत्म हत्या गर्दा विभिन्न तरिकाहरु अवलम्वन गर्न सक्दछन् । जसमध्ये खोला, नदी वा पोखरीमा हाम फाल्ने, झुण्डिने, विष सेवन गर्ने, अग्लो ठाउँबाट हाम फाल्ने, चलिरहेको सवारी साधनमा ठोक्किने आदि तरिकाहरु प्रचलित छन् ।

६. आत्महत्याको श्रृङ्खला रोक्न के गर्ने ?
 बालबालिकाहरुमा आत्म हत्याका संकेतहरु देखा पर्न थाले भने अभिभावक र शिक्षकहरुले उनीहरुसंग बसेर मनका कुराहरु बुझी दिने, उनीहरुका पीडा मर्का तनाव एवं चिन्ताको बारेमा गहिरो अध्ययन गरी समस्या बुझी दिने प्रयास गर्ने, 
 जोखिमपूर्ण वातावरणमा रहेका बालबालिकाहरुलाई विशेष संरक्षणको व्यवस्था मिलाउने,
 आत्महत्या तर्फ उन्मुख बालबालिकाहरुलाई मनोचिकित्सक तथा मनोविदहरुबाट उचित परामर्श र सल्लाह प्रदान गर्ने, 
 बालबालिकाहरुलाई मानव जीवनको महत्व, जीवन संघर्ष, र जीवन जिउने कलाहरुको बारेमा प्रशिक्षित गर्ने, 
 बालबालिकाहरुमा म आफू पूर्ण रुपले सुरक्षित छु भन्ने अनुभूति दिलाउने व्यवहार र प्रेरणा प्रदान गर्ने, 
 बालबालिकाहरुमा देखा पर्ने नकारात्मक सोच हटाई सकारात्मक सोंचको विकास गराउने किसिमका कार्यक्रमहरु संचालन गर्ने, 
 लागु पदार्थ सेवनको कारण पनि बालबालिकाहरुले आत्महत्या गर्ने हुदा लागु पदार्थ सेवनको कुलतमा लाग्न नदिने,   
 शिक्षक तथा अभिभावकहरुले बालबालिकाहरु प्रति भयरहित र यातनामुक्त व्यवहार प्रदर्शन गर्ने,   
 जीवनप्रति विश्वास र आशा एवं भरोसाको संचार गराउने खालका कार्यक्रहरु संचालन गरी उनीहरुको आत्मबल दरो बनाउने,
 बालबालिकाहरुलाई पर्याप्त मायाममता स्नेह प्रदान गर्ने, 
 उनीहरुलाई आफू एक्लो भएको अनुभूति गर्न नदिने खालको वातावरण सिर्जना गर्ने, 
७. निष्कर्ष
आत्महत्या नेपालको एक प्रमुख समस्याको रुपमा देखापरेको छ । कलिला बालवालिका र किशोरहरु आत्महत्या गर्न पुग्नु एउटा सभ्य समाजको लागि पक्कै पनि सुखद कुरा होइन । यसले सभ्य समाजको उपहास गरिरहेको छ । भोलिको नेपाल निर्माण गर्ने दायित्व बोकेका कर्णधारहरु जीवन अन्त्यको अवस्थामा पुग्नुका पछाडि रहेका कारणहरुको पहिचान गरी समयमा नै मनोवैज्ञानिक ढंगले समस्या समाधानको बाटोमा अगाडी बढ्नु अहिलेको प्रमुख आवश्यकता हो । यो सामाजिक समस्यालाई हल गर्नका लागि राज्य, नागरिक समाज र विभिन्न सामाजिक संघ–संस्थाहरुले बेलैमा होस पु¥याउन जरुरी भइसकेको छ । बालवालिकाहरुलाई निर्भयतापूर्वक आत्मविश्वासका साथ जीवन जिउनको लागि उपयुक्त किसिमको पारिवारिक र सामाजिक  वातावरणको सिर्जना गर्नु हामी सबैको दायित्व हो । यसका लागि हामी र हाम्रो परिवार, उनीहरुले पढ्ने विद्यालय र समाज बालमैत्री बन्नै पर्दछ । परिवार र समाजले बालबालिकाहरुका चाहना, आवश्यकता र आकांक्षाहरुलाई सम्बोधन गर्नै पर्दछ । अन्यथा यो वा त्यो वहानामा अझ धेरै बालवालिकाहरुले अकालमै आफ्नो जीवन समाप्त गर्दै जानेछन् । घटना घटिसकेपछि पछुताउनु बाहेक हामीसंग कुनै अर्को विकल्प रहने छैन । 
सुझाव र प्रतिक्रियाका लागि कजष्पकजबचबकबचयपबच२थबजयय।अयm

Popular posts from this blog

प्राबिधिक शिक्षा

प्राबिधिक शिक्षा देश बिकासको आधार कुनै प्रविधिसँग सम्बन्धित भएर हासिल गरिने व्यावसायिक ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । सामान्यतया शिक्षाको अर्थ ज्ञान आर्जन गर्नु वा केही सिक्नु भन्ने हो । शिक्षाले नै मानिसलाई कुनै विषयमा निष्णात वा पारङ्गत बनाउँछ । यसकारण यन्त्र, उपकरण, मेसिन, उदोगधन्दा, कलकारखाना लगायतका विभिन्न प्रविधिसँग सम्बन्धित ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । यस्तो शिक्षा वर्तमानको आवश्यकता बनेको छ । प्राविधिक शिक्षाको माध्यमबाट वर्तमान समयमा व्यक्तिले आफ्नो आर्थिक स्थिति सुदृढ बनाई राष्ट्रिय अर्थतन्त्रमा समेत योगदान गर्नसक्छ । वर्तमान समय विज्ञान र प्रविधिको समय हो । मुलुकको विकासका लागि भौतिक तथा प्राकृतिक साधन स्रोतको जति मात्रामा भूमिका रहन्छ त्यो भन्दा बढी भूमिका जनशक्ति वा मानवशक्तिको रहन्छ । देश विकासमा महत्वपूर्ण भूमिका निर्वाह गर्ने मानवीय पूँजी निर्माणका लागि प्राविधिक शिक्षा अपरिहार्य छ । प्राविधिक ज्ञान आर्जन गरेको व्यक्तिले मात्र प्राकृतिक साधन र स्रोतको समुचित उपयोग गरी मानवकल्याणका निमित्त योगदान दिनसक्छ । हाम्रो देश नेपाल विश्वका अन्य कतिपय मुलुकको दाँजोम

कार्यमूलक अनुसन्धान सम्बन्धि जानकारी र केही नमुनाहरु

एक्सन रिसर्च  सन् १९०३ पश्चात् कार्यमूलक अनुसन्धानको प्रयोग शैक्षिक क्षेत्रमा सुरुआत भएको हो । अधिकांश शिक्षकहरु स्वयम्मा एक्सन प्लान, एक्सन रिसर्च, प्रोजेक्ट वर्क जस्ता टर्महरुमा अलमलमा परेको वा एकै प्रकारले व्याख्या गर्ने र बुझ्ने गरेको समेत पाइएको छ ।विशेषतः शिक्षण सिकाइ प्रक्रियाको सिलसिलामा शिक्षकले फेस गर्नुपरेका समस्याहरु समाधान गर्नका लागि कार्यमूलक अनुसन्धान गर्ने र उक्त अनुसन्धानबाट शिक्षण सिकाइमा आएको सुधारसहितको प्रतिवेदन प्रस्तुति एक महत्वपूर्ण शैक्षिक पक्षमा हामी शिक्षण पेसाकर्मीहरु जुटिरहेका छौं । शैक्षिक स्तरीयतामा अभिवृद्धि सहितको कक्षाकोठाको क्रियाकलापमा सहजता र सरलता स्थापना गर्दै दैनिक शैक्षिक क्रियाकलाप समस्यामूक्त बनाउने काम नै एक्सन रिसर्चको अभिष्ट हो । यो गरेर सिक्ने विधि हो । एक्सन रिसर्च के हो ? एक्सन रिसर्चको व्यापक परिभाषा र अर्थको सहजीकरण लामो र विस्तृत विषय हो । संक्षिप्तमा त पहिचान हुनु जरुरी छ नै । खासगरी शिक्षकद्वारा गरिने सोधपुछमा आधारित अनुसन्धान र अभ्यासबाट परीक्षण हुँदै नयाँ प्रयोगको कार्यान्वयन, तुलनात्मक नतिजा विश्लेषण माध्यमबाट शिक्ष

गणितमा अधिकांश विद्यार्थीहरु असफल हुनुका कारण र समाधानका उपायहरु

भूमिराज शर्मा गणितमा अधिकांश विद्यार्थीहरु असफल हुनुका कारण र समाधानका उपायहरु                               गणित अंकहरुको विज्ञान हो । वर्तमान परिवेशमा गणित केवल अंकहरुको विज्ञान मात्र होइन यो त मानव जीवन हो । जीवनको हरेक पलसँग गणित जोडिएको छ । हरेक विषयको विषयगत ज्ञान गणितको अध्ययन विना पूरा हुदैन । त्यसैले भनिन्छ गणित शिक्षाको मूल जरा हो । गणितीय ज्ञान विना कुनै पनि ज्ञान संभव छैन । मानव जीवनको मेरुदण्ड जस्तै शिक्षाको मेरुदण्ड गणित नै हो । गणितको विकास नभैकन विज्ञान र प्रविधिको विकास हुदैन, विज्ञान र प्रविधिको विकास बिना राष्ट्रको विकास सम्भव हुँदैन ।            मानवीय क्रियाकलापको अन्र्तनिहित शक्ति गणितमा नै निहित छ । विश्वका हरेक पक्षहरुमा गणितको अध्ययन र उपस्थिति जरुरी छ । विद्यार्थीहरुको बुद्घिमत्ताको परीक्षण पनि गणितीय साधनकै प्रयोगले गर्न सकिन्छ । कुनै विद्यार्थी गणितमा कमजोर छ भने उसले हरेक विषयमा आफूलाई कमजोर महसुस गरी आत्मविश्वास विहीन बन्छ तर गणितमा अब्बल विद्यार्थी आफूलाई हरेक विषयमा अब्बल रहेको प्रमाणित गर्न सक्छ र आफूलाई आत्मविश्वासले भर्न सक्छ । तसर्थ मानव