Skip to main content

दश जिल्लामा नि:शुल्क तथा अनिवार्य शिक्षा

-शरद शर्मा
books
काठमाडौं, १३ असार । सरकारले चालु शैक्षिक सत्रदेखि १० जिल्लामा नि:शुल्क तथा अनिवार्य शिक्षा लागू गर्ने भएको छ । विद्यालयदेखि टाढा रहेकालाई समाहित गर्न शिक्षा मन्त्रालयले १० जिल्लामा चालु शैक्षिक सत्रदेखि १० कक्षासम्म अनिवार्य र नि:शुल्क शिक्षा लागू गर्ने भएको हो ।

त्यसका लागि मन्त्रालयले यसै आर्थिक वर्षदेखि बजेट विनियोजन गर्ने भएको छ । मन्त्रालयका सहप्रवक्ता डा. रोजनाथ पाण्डेले नि:शुल्क मात्र नभएर अनिवार्य गराउनका लागि बजेट छुट्याउन थालिएको बताए । उच्च भर्नादर भएका पाँच र न्यून भर्नादर भएका पाँच जिल्लाका लागि बजेट छुट्याइनेछ ।
सहप्रवक्ता पाण्डेले विद्यालय आउन नसकेका बालबालिकालाई लक्षित गरेर पहिले १० जिल्लामा अभियान सञ्चालन गरिने बताए । ‘अभियानमा जसले विद्यालय पठाउन सक्दैनन्, त्यस्ता अभिभावकलाई आयआर्जनका कार्यक्रम लिएरसमेत जान्छौँ,’ उनले भने, ‘ताकि अभिभावकले आफ्ना बालबच्चालाई विद्यालय सजिलै पठाउन सकून् ।’
मन्त्रालयले प्रत्येक विकास क्षेत्रमा उच्च भर्नादर र न्यून भर्ना दर भएका दुईवटा जिल्ला छनोट गरी कार्यक्रम लागू गर्ने तयारी गरेको छ । तीन वर्षमा सबै जिल्लामा माध्यमिक तहसम्म नि:शुल्क र अनिवार्य शिक्षा लागू गर्ने भएको छ ।
राष्ट्रिय योजना आयोगले तीन वर्षभित्र सरकारलाई शिक्षा नि:शुल्क र अनिवार्य गराउन कार्ययोजना तयार पारेको छ । विद्यालय क्षेत्र सुधार कार्यक्रमले कक्षा १२ सम्मलाई माध्यमिक शिक्षा मानेको छ । आयोगले आगामी तीन वर्षभित्र १५ वर्षमाथिको ७५ प्रतिशत र १५ वर्षदेखि २४ वर्षसम्म ९५ प्रतिशत साक्षरता बनाउने लक्ष्य लिएको छ । कक्षा १ मा भर्ना हुन आउने बालबालिका ८० प्रतिशत, कक्षा १ देखि ५ सम्म खुद भर्नादर सय प्रतिशत पुर्‍याउने लक्ष्य लिइएको छ ।
आयोगले तीनवर्षे योजनामा प्राविधिक र व्यावसायिक शिक्षाका क्षेत्रमा लगानी वृद्धि तथा अवसरमा विस्तार गर्ने, उच्च शिक्षामा नियमनका पूर्वाधार विकास र अवसरहरूको विविधीकरण गर्ने, आमसाक्षरतालाई अभियानका रूपमा सञ्चालन गर्ने, विपन्न, सीमान्तकृत, समुदाय र अपांगता भएका व्यक्तिलाई शिक्षामा पहुँच सुनिश्चित गर्न लक्षित कार्यक्रम सञ्चालन गर्ने, सबै तहको शिक्षाको गुणस्तरमा सुधार ल्याउन, लगानीको प्रतिफल सुनिश्चित गर्दै जवाफदेही पद्धतिको विकास गर्नेलगायत प्रस्तावित योजना अगाडि सारेको छ ।
अघिल्लो तीन वर्षमा पूरा हुन नसकेका कार्यक्रमलाई पनि निरन्तरता दिइने जनाउँदै आयोगले यसपटक महत्त्वाकांक्षी योजना भन्दा पनि नतिजामुखी उपलब्धिमुखी कार्यक्रम ल्याइएको जनाएको छ । आयोगले दातृनिकाय, मन्त्रालय र विज्ञहरूको सहभागितामा योजना तयार पारेको हो । आयोगले तयार पारेको तीन वर्षको योजना यही २१ र २२ गते हुने राष्ट्रिय परिषद् विकास बैठकबाट पारित गराउनेछ ।

Popular posts from this blog

कार्यमूलक अनुसन्धान सम्बन्धि जानकारी र केही नमुनाहरु

एक्सन रिसर्च  सन् १९०३ पश्चात् कार्यमूलक अनुसन्धानको प्रयोग शैक्षिक क्षेत्रमा सुरुआत भएको हो । अधिकांश शिक्षकहरु स्वयम्मा एक्सन प्लान, एक्सन रिसर्च, प्रोजेक्ट वर्क जस्ता टर्महरुमा अलमलमा परेको वा एकै प्रकारले व्याख्या गर्ने र बुझ्ने गरेको समेत पाइएको छ ।विशेषतः शिक्षण सिकाइ प्रक्रियाको सिलसिलामा शिक्षकले फेस गर्नुपरेका समस्याहरु समाधान गर्नका लागि कार्यमूलक अनुसन्धान गर्ने र उक्त अनुसन्धानबाट शिक्षण सिकाइमा आएको सुधारसहितको प्रतिवेदन प्रस्तुति एक महत्वपूर्ण शैक्षिक पक्षमा हामी शिक्षण पेसाकर्मीहरु जुटिरहेका छौं । शैक्षिक स्तरीयतामा अभिवृद्धि सहितको कक्षाकोठाको क्रियाकलापमा सहजता र सरलता स्थापना गर्दै दैनिक शैक्षिक क्रियाकलाप समस्यामूक्त बनाउने काम नै एक्सन रिसर्चको अभिष्ट हो । यो गरेर सिक्ने विधि हो । एक्सन रिसर्च के हो ? एक्सन रिसर्चको व्यापक परिभाषा र अर्थको सहजीकरण लामो र विस्तृत विषय हो । संक्षिप्तमा त पहिचान हुनु जरुरी छ नै । खासगरी शिक्षकद्वारा गरिने ...

प्राबिधिक शिक्षा

प्राबिधिक शिक्षा देश बिकासको आधार कुनै प्रविधिसँग सम्बन्धित भएर हासिल गरिने व्यावसायिक ज्ञानलाई प्राविधिक शिक्षा भनिन्छ । सामान्यतया शिक्षाको अर्थ ज्ञान आर्जन गर...

सामाजिक अध्ययन विषयमा प्रयोग गर्न सकिने केही शिक्षण विधिहरू

सामाजिक अध्ययन विषयमा प्रयोग गर्न सकिने केही शिक्षण विधिहरू सामाजिक अध्ययनमा विशेष गरी गरेर सिक Learning By Doing पक्षलाई बढी जोड दिइएको छ । त्यसले यस विषयमा विद्यार्थी केन्द्रित शिक्षण विधिहरू प्रयोगमा ल्याउनुपर्दछ । सामाजिक अध्ययन विषयमा प्रयोग गर्न सकिने केही विधिहरू निम्नानुसार रहेका छन् ः अ) छलफल विधि ः दुई वा दुईभन्दा बढी व्यक्ति सहभागी भई गरिने कुराकानी तथा अन्तत्र्रिmयालाई छलफल विधि भनिन्छ । यसमा निश्चित विषयवस्तुभित्र रहेर समूहमा छलफल गराइन्छ र अन्त्यमा उक्त छलफलबाट केही उपलब्धि निकालिन्छ र सबै सामु प्रस्तुत गरिन्छ । छलफल विधि पनि विषयवस्तुको प्रकृति, विद्यार्थी सङ्ख्या, कक्षाकोठाको बनोट र आवश्यक फर्निचरको प्रकृति आदिको आधारमा फरकफरक तरिकाले गर्न सकिन्छ । प्यानेल छलफल, राउन्ड टेबल छलफल, बज छलफल आदि छलफलका तरिका हुन् । शिक्षणमा छलफलको प्रयोग गर्ने तरिका ः छलफल विधि प्रयोग ल्याउ―दा निम्नलिखित चरण अपनाउनु पर्दछ ः  समूह विभाजन  छलफल गर्ने विषयवस्तुको निर्धारण  छलफल गरिने समयको निर्धारण  समूहमा कार्य विभाजन ( टिपोट गर्ने, प्रस्तुति गर्ने आदि )  छलफलमा सहभागी ह...